”Sparer penger i 10år din feite jævla NEGERHORE. Hvor mye koster det for 20min?”

Jeg må innrømme at jeg i det siste har vært redd for å gå utendørs. Pågrunn av ting som har skjedd i fortiden. Frykt, raseri og angst. De tre tingene ble utløst iløpet av få sekunder. Riktigere sagt etter å ha lest denne kommentaren på bloggen. 

Like etter hendelsen fikk jeg fjernet nummeret mitt fra nettet. I tillegg har jeg fått opp lystette gardiner i leiligheten, noe som også hjelper på. Det sjokkerer meg fortsatt hvor mye skade en stygg kommentar på nett kan fåføre en person. 

Velger å ikke poste avsenderes fulle navn på bloggen. Om dere er interessert så finner dere bloggen hans HER.

Norge er et fritt land hvor alle kan si og mene akkurat det man vil uten å straffes for det. Det vet jeg. Jeg mener derimot at om man ikke har noe fint å si så burde man ikke si noe i det heletatt.

Spørsmålet mitt er: Hvorfor forsøker vi ikke mer på å stoppe nettmobbing? Hvorfor bruker vi ikke ytringsfriheten som vi alle er gitt til å kjempe for en sak som denne? Har ikke dere også lurt på dette en gang eller to? Eller 100 sånn som meg.

Noen dager etter den første kommentaren fikk jeg en ny: ” Hei alle sammen. Svart hore slikker seg ren til middag under bordet. Adjø og farvel.” Fra samme avsender som sist. Det absurde ved det hele er at han som sendte kommentaren skriver en nazi-blogg. 

Hvem er egentlig denne personen til å stemple meg som feit eller en hore? Kroppen min er absolutt ikke perfekt men jeg er langt ifra feit. Skjønner virkelig ikke hvordan noen kan ha en slik oppfatning av meg som person. Håper jeg ikke fremstår sånn på bloggen?!

Realiteten er: Alle mennesker er forskjellige. Slik ser da jeg ut. Jeg har større lår enn de fleste. Rumpe og pupper som aldeles ikke er perfekte de heller. Magen min ser ikke ut som et vaskebrett heller. Men hva så?


Tviler sterkt på at du er 100% perfekt. Vet du hvordan jeg vet det? Jo, fordi du sitter over nett og kaller andre stygg, udugelig, hore og gud vet hva annet. Det at mennesker som deg bruker tiden sin på å rakke ned på andre er patetisk spør du meg. Du blir ikke en bedre person selv ved å kalle noen andre feit. 

Jeg skulle ønske nettmobbing ble mye hardere slått ned på. Mediene skriver ofte om det men hva skje? Nada.. Alikevel blir det funnet opp nettsteder hvor man kan skrive dritt anonymt uten at noen får vite hvem som står bak. Hvorfor? Hvorfor gjøre en slik ressurs tilgjengelig for folk som verken har nettvett eller normal folkeskikk?

Jeg vil så gjerne gjøre en forskjell. På folks tankegang. Ville uansett bare poste dette innlegget for å vise alle dere der ute, som tror dere er alene. Jeg vet hvordan det føles. Du er aldri alene om å føle deg ensom. Aldri glem det. Om det hjelper noe så vet jeg akkurat hvordan den føles når du føler at ”Ingen bryr seg, at du kun er en byrde.”

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg