Derfor regjerer janteloven fortsatt

– Er det kun jeg som er drita lei av å innfinne meg i at janteloven fortsatt eksisterer?

Om en du kjenner oppnår noe stort så er det ren flaks og om en person har en ekstremt fin kropp så er de bare ”født” sånn. Dere merker vel hvor utrolig bullshit det høres ut, sant? Jeg har begynt å heller innrømme at ” ja, jeg er faktisk litt sjalu..”, og det hjelper faktisk. Uansett til poenget: Alle mennesker har kompekser og ting som de er usikre på ved seg selv. 

For gjett hva dere? Det er kun du selv som tenker over det noe helt insane, for tro det ei men de andre som er rundt deg er mest sannsynlig mer opptatt av hvordan de selv ser ut og gidder faktisk ikke å å bry seg om hvordan du ser ut til enhver tid.

Absolutt alle mennesker har komplekser ved ting på sin egen kropp og visste dere at kun 5% av alle kvinner i verden er fornøyd med utseendet sitt? Mens de 95 andre prosentene av oss er misfornøyd. Skulle ønske disse statistikkene var stikk motsatt, for hva er det vi egentlig klager over? Er så mange andre som har det værre og som til og med ikke har mat på bordet mens du står og studerer deg selv i speilet dag inn og dag ut mens du påpeker den ene feilen etter den andre på deg selv. Om du er så jævla misfornøyd – gjør noe med det. Det hjelper ikke å klage om du ikke vil jobbe for å forandre det du er misfornøyd med. 

Det jeg prøver å si er at vi jenter er alt for dårlige til å gi oss selv komplimenter rett og slett. Dere er kjempe fine alle sammen OK? Fuck janteloven og lev livet, spis akkurat hva dere vil og kos dere. Er det ikke mye viktigere å ha levd livet enn å sitte som 90åring og angre på alt du ikke turte å være med på fordi du var for redd for å hva andre ville syntes? Drit i hva andre synst for en gangs skyld og gjør det som gjør DEG lykkelig og gjør det som DU selv har lyst til. Håper virkelig 2014 blir året hvor alle starter å gi ros til hverandre og skryte litt av seg selv en gang i blant. Amen.

Og ja, det er faktisk lov til å innrømme at du selv ser bra ut eller at du er flink til noe. Ingen burde bli halshugget eller hysjet ned fordi de har god selvtillit i år 2014. BASTA! Om du er enig med meg så del gjerne innlegget videre.

Nå vil jeg at alle sammen som leser dette skal legge igjen en kommentar med 1-3 ting dere er fornøyd med ved dere selv i kommentarfeltet.

*Del* gjerne dette innlegget videre. 

8 kommentarer
    1. Både likte og delte innlegget ditt. Dette er så sant! Utrolig bra skrevet!
      Er fornøyd med at jeg står på når jeg virkelig vil noe, øynene mine og håret mitt. 🙂

    2. Mondelia: Tusen takk for en veldig fin kommentar!! <3 Flink du er som faktisk gadd å kommentere tre ting du liker ved deg selv haha! - Ønsker deg fin fin kveld videre pena 😀 Hilsen Laurie

    3. Du får virkelig til å få ut meningen din i innlegg! Elsker innleggene dine som hander om hjertesaker osv (og de andre da sefølgelig). Jeg må si jeg er fornøyd med øynene mine og håret.. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg