Slutte å blogge for godt?

– ”Hadde noen brydd seg om jeg la bloggingen på hylla for godt?” – ”Skal jeg bare slutte uten å si noe? ” – ”Hvordan i helvete skal jeg komme meg igjennom denne perioden?”

Jeg har tenkt i flere uker på om jeg skal poste dette innlegget eller ikke.. Jeg bestemte meg tilslutt for å si ting som de er. De som leser bloggen min aner ikke at jeg bruker mellom 4 – 8 timer på gjøre bloggarbeid (skrive innlegg, svare på mails/kommentarer, forhåndsskrive innlegget ) nesten hver dag. Skulle ønske jeg bare kunne slutte å late som om alt er bra 99% av tiden, slappe av nyte livet. I stedet så blir jeg lei meg for den minste ting og tenker alt for mye. Bloggen er jo alt for meg, dere er alt for meg så hva er problemet? Jo, jeg føler ingen leser det jeg skriver og at jeg ikke får respons på det som jeg har lagt ned masse arbeid i. Er jeg virkelig så kjedelig? Please vær ærlig. 

..Som dere vet så har jeg slitt med bloggmotivasjonen en stund nå.. Føler jeg gjentar meg selv og har derfor skrivd mest tankeinnlegg osv. Tingen er at jeg IKKE vil gi slipp på bloggen i det heletatt. Men jeg føler meg stygg konstant – hver gang jeg ser et kamera så vil jeg ta beina fatt og løpe i den motsatte rettningen. Ja, og ikke nok med det. Ofte når jeg logger meg inn på blogg.no har det komt inn kommentarer på de feite lårene mine, håret mitt eller noe annet som ødelegger humøret mitt. Tror ikke dere jeg vet jeg ikke er ”perfekt” ,om det i det heletatt finnes noe som heter perfekt? Det å heletiden få høre alt som er feil ved deg hjelper ikke akkurat på selvbildet. Og det er ikke sunt eller greit å ikke føle seg bra nok. 

Av og til føler jeg meg usynlig. Både i bloggverdenen og på ”ekte”. Føler jeg på en måte har venner men på samme tid ikke. Og sånn er det med bloggen også. Jeg har såvidt vært innom tanken på å slette hele bloggen – og bare ta en pause fra alt. Ikke vet jeg. Det eneste jeg vet er at det ikke er like gøy å blogge lengre.

På sammetid som alt føles feil, dritt, urettferdig og jævlig – så er det en liten del av meg som ikke vil gi opp. Fordi en del av meg så gjerne vil bli sett. There you go, jeg innrømmer det. Hvem vil ikke bli sett og lagt merke til liksom? Hihiii. Føler at når jeg har brukt 7timer på ett blogginnlegg forså å få 3 kommentarer så er ikke det verdt alt arbeidet. Selv om 500stk da har vært innom bloggen så er det TILBAKEMELDINGENE som sier meg hva jeg kan gjøre bedre og sånn. Den logikken skjønner dere også sant? Så kommenter mer om dere vil jeg skal blogge mer. Jeg ser dere er innom, men jeg vet ikke om dere henger med på det jeg skriver om dere forstår? Hvis dere kommer med bloggtips, så lover jeg å forbedre meg 😀

Før var alt mye enklere. Jeg hadde færre bekymringer og var mer vågal av meg.  Jeg turte og dele alt, uten filter. Om jeg hadde gjort det samme i dag så hadde jeg fått masse hat. Det skal jeg love dere. Så jeg tørr på en måte ikke å blogge om alt mulig kødd og sprell som jeg har i meg. Prøver å være så ærlig som mulig nå. Ver så snill ikke misforstå meg hehe <3

Har nok alltid vært sånn at JEG har er/har vært det sorte fåret i familien. Den som alle ikke helt klarer og temme og som de er ”flaue” over.. Slik har det alltid vært og det gjør egentlig ikke noe. Slik er jeg og de som ikke kan akseptere det fortjener ikke å min tid & oppmerksomhet. Sitter her og tenker på alle minnene jeg har av de gangene jeg har lagt ut noe ”drøyt”, også blitt tatt for det og fått den kjeeeefta høhø. *Skammer meg* – NOT! 

Og når vi snakker om minner så er en av de beste tingene med å ha blogg – at du forhåpentligvis har samlet deg opp 1000 vis av bilder fra tidligere år. Her kommer et par bilder fra de siste to årene jeg har delt min interessante hverdag på nett. Håper det letter stemningen på dette ellers depressive innlegget haha 🙂 Ting er bare altfor tungt fortiden, håper alt blir bedre om en stund.

På besøk hos Amalie. Husker vi turnet i hagen hennes 🙂

Bodde på Volsdalsberga den sommeren kan man si. Søte Amalie våget seg uti vannet, men så pysete som jeg er, turte jeg kun å dyppe lilletåa nedi vannet (brrr)

Elsker denne kjolen – det triste er at jeg ikke har sett den på sånn type 4-5 måneder.. buhu!


Treningsnarkoman perioden som varte i sånn 3uker hehe. Husker jeg postet et treningsinnlegg på bloggen og greier..


Meg og Ingrid bestis for sånn 1 1/2 år siden tror jeg (?)

Tøy og bøy

Jugend med girlsa mine <3

Stine ville så gjerne bli med på ALLE bloggbildene til denne dagens bloggpost 

Må innrømme jeg savner å ha laaaangt hår når jeg ser på bildene over her

Jentekveld med cheerlaget

 
Tok masse tullebilder som jeg la ut på nett – og spiste en hel haug med is


Det var en gang en jente med rødt hår og krøller.. *Dør* Kledde jeg ikke fargen sinnsykt godt? haha

Løyn: Hadde nettopp fått extensions fra california hair i posten Sannhet: Hadde på meg lua for å skjule at halve hodet mitt var skallet, fordi jeg bestilte for lite pakker med hår

– Vet ikke når jeg kommer tilbake, eller om jeg skal slutte å blogge. Må i tankeboksen i noen dager. Sier ifra når jeg har tatt en beslutning. 

Hva mener dere? Vet ikke om jeg burde slutte eller ikke.

xoxo

Laurie

”Lik/Del gjerne innlegget videre”

18 kommentarer
    1. nei, hvorfor vil du gjøre det? men det viktigste er at du liker det du gjør! dagen du ikke liker det, er dagen du må slutte!
      Ha en vakker påske!

    2. Må du skjærpe deg.. hvor mange lesere har du? Ikke forvent kommentarer på alt du skriver. Jeg leser selv blogger jeg liker selvom jeg ikke kommenterer hvert innlegg. Ikke spør leserne om du skal slutte å blogge. Spør deg selv!

    3. Det viktigste er ikke kommentarene, men at folk faktisk leser. Du kan jo se lesertallet 🙂 og ikke frekt ment men du sa vi skulle er ærlig, så har du litt mange dype innlegg, det er greit med noen, egentlig ganske spennende, men det blir litt rart når du ene dagen snakker om hvor forferdelig du har og har hatt det, og neste dag snakker du om bestevennene dine og hva du skal, da skjønner vi ikke helt. Ene dagen er du deprimert og natten etterpå er du superglad? Vet det sikkert er fordi du må klistre på et smil men det blir litt forvirrende. Og folk kan opp fatte deg som oppmerksomhetsyk når du spørr om du skal slutte å blogge eller ikke. Det har vel egentlig ikke vi noe med, vi LESER bloggen din, vi eier den ikke. Jeg syntes ikke du er oppmerksomhetsyk men folk kan oppfatte det sånn. Amen, hahah:)

    4. Hmm vet ikke helt hva jeg skal si jeg, seg om vi snakket litt om det igår! Men en ting må du huske på er kanskje ikke alle som kanskje liker å kommentere? for eksempel, jeg leser mange blogger og ikke minst din så pleier ikke jeg å kommentere for jeg vet ikke helt hva jeg skal kommentere og er ikke helt flink på det heller, kanskje det er andre som også føle seg sånn? men hvem vet hvorfor folk ikke vil kommentere! Det VIKTIGTE er at folk leser bloggen din Laurie og du liker det DU holder på med, den dagen du føle du kanskje ikke gjør lenger må du nok slutte. Ikke spør hva vi andre menner du skal gjøre, spør heller deg selv om og om igjen. Kanskje flere kommer til å kommentere at du burde ikke slutte men, vis du forsette kanskje kommer dem til å kommentere forsatt ? Hmm det tror jeg ikke , dem kommentere kanskje no fordi dem vil ikke du skal slutte og forsette lese bloggen din men ikke kommentere ! Hadde litt mer å si no enn igår haha menmen 😊 ring meg vis du vil , loveyou bby
      Hilsen ket – din beste

    5. håper virkelig ikke du slutter laurie! du skriver utrolig bra, noe som jeg virkelig ser opp til! husk at en dag er du på toppen igjen og en dag er du nede. Du har jo hatt skyyyhøye lesertall før og det kommer du nok til å få igjen. Føler det samme som deg ofte det med lesertallene og synes det er utrolig kjipt å føle at man fortjener mer lesere enn hva man får. Slik er det vell bare og man må forsette om man virkelig vil. Samtidig er det utrolig viktig å tenke på at man blogger fordi det er gøy og ikke for å kun få lesere. håper på det beste herligste deg!

    6. Hei.
      Vær så snill og ikke slutt med bloggen din. Jeg leser den hver dag, men sliter med å skrive riktig så jeg komenterer ikke. Vi er flere i gjengen som leser bloggen din og vi burde kanskje være flinkere til å legge igjen spor. Heia Laurie og fortsett med bloggen!

    7. Det er faktisk første gangen jeg leser bloggen din :-O Noe som faktisk forbauser meg, fordi du skriver bra. Det er jo du selv som gjør tekstene dine interessante 🙂 Synes ikke du skal slutte å blogge, men det er det du som bestemmer helt selv. Synes det blir feil å spørre leserne dine om hva du skal gjøre med ditt eget verk? -noe du har skapt selv, og gjort interessant for andre? Leserne dine leser bloggen din fordi den er bra, og det bekrefter vel statistikken din? Om du kun blogger for lesernes del, blir det ikke like interessant?
      Selv skriver jeg kun om det jeg virkelig liker, ting som treffer meg i hjertet og saker jeg ønsker å dele med de som måtte lese, uten å måtte “pynte” for mye på det. Vi er som vi er, uansett hva andre sier. Det viktigste er at du er komfortabel med deg selv, og føler at du gjør noe du liker. Det er DA vi lesere liker å lese!! <3
      Skriv, knips og blogg i vei, kjære deg - det er ingenting i veien for det. Leserne dine blir nok glad for update, uansett. Ønsker deg lykke til, og om du fortsetter - så har du en NY leser RIGHT HERE, babe!!
      Legger deg til som venn, så blir det lettere å følge hverandre. Blir hvertfall å titte innom her for å se hvordan det går med deg og bloggen din(du gjorde meg nysgjerrig - er ikke dét en bra ting?!) hehe. STOR påskeklem fra Hilde i Harstad <3

    8. Haha, vi ER jo allerede venner?! <3 Hva er det jeg surrer med?! ;-P Fast leser, frå NÅ av! <3 Synes du har en fin blogg!!<3 😀 😀

    9. Hei gode deg! Har sagt det før og sier det igjen, bloggen din er fantastisk, samme er du! Om du vil slutte å blogge er ett valg du selv må ta, skjønner innmari godt at det er kjipt med få kommentarer og at du gjerne vil bli mer lagt merke til.
      Det vil alltid være mennesker som rakker ned på deg og forteller deg alle dine såkalte feil, og det er enkelt for meg og fortelle deg at du skal heve deg over de drittsekkene og ikke bryr deg om de. Men det er enklere sagt enn gjort, tro meg det vet jeg så godt, for uansett om du prøver og ignorere, så sårer ordene langt inni sjelen. Det har jeg full forståelse for. Men prøv heller å tenk på mesteparten av de andre som synes du er, fantastisk sterk, meget pen og ikke minst har så utrolig mange flotte kvaliteter. Jeg vet at du har så mange andre sider av deg selv enn det du viser på bloggen og det er tydelig at du har vært igjennom altfor mye vondt. Det som er så beundringsverdig med deg Laurie, er at selv i dine mørkeste stunder så står du oppreist og viser andre som har det tøft, at å gi opp er ikke ett alternativ, også en av grunnene til at jeg leser bloggen din. Viss du føler at bloggen gjør deg mer vondt enn godt, spørr deg selv om det er verdt det. Ta det valget som er best for deg! Hadde vært kjekt å få fulgt deg videre på reisen din! Stor klem fra meg til deg:)

    10. Du er nydelig og sterk, ikke gi opp! Har det akkurat som deg i perioder, har slitt veldig mye med depresjon. Vil ikke at andre skal gjennom det samme. Stay strong og ikke slutt å blogge, ikke la haterne vinne. Du er nydelig, ikke glem det <3

    11. Jeg digger både deg og bloggen, men har man ikke noe å si: Så sier man det ikke 😉 Jeg har flere ganger sagt at du er grisefin, og at jeg hadde datet deg ANTYTIME… Men vil ikke virke helt stalker heller 😉

    12. Sebastian: hhehe tusen takk for det 🙂 Begynner virkelig å lure på hvem du er , skriv til meg på facebook da 😉 Haha. Lover at jeg svarer. 😉

    13. Heisann ,e syns du burde fortsette å blogge for innlegga dine e veldig bra Og det e lov å ha daga som går opp og ned ,😥 vi e bare menneske alle sammen ! (Den smiley skal ike vær der ,men e får ikke den vekk xD
      Men e har lest mange blogg innlegg som du har lagt ut og e syns dei e veldig bra !💕 Av og til kunne e ønske at e blogga sjølv for å få delt mi si historie . Du må velge sjølv om det e verdt å høre på dei som ikke har nokke bedre å gjør på enn å hakke på andre,eller om du vil høre på dei som digga bloggen din og snakka positivt om den !😊 det e alt etter ka du vil sjølv. Do it because you love it ,not because you have too !😀💕
      Haters gonna hate anyway so ,ditt valg .e ser jo at det e ikke bare e som meina at du skal fortsette med det . E e utrolig stolt over deg og det burde du vær sjølv også !😘
      Glad i deeg snuppa !💋💕

    14. stå på! liker du å blogge? Du velger selv hva du vil, men jeg vil bare si at for min del..bare fortsett å blogge!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg