”Du selger kroppen din på nett”

Fuck janteloven og fuck alt som sier at det ikke er lov å ha troen på seg selv. Her til lands skal man ikke tro at man ”er noe” og om du viser et snev til selvtillit så blir du rakket ned så nære at halvparten hadde vært nok. Det er altså strengt FORBUDT og skryte av seg selv tydligvis, så vi driver alle med ”skjult” skryting. Vet dere hva? Dere er gode nok, dere er fine og flotte alle mann og så la oss bannlyse ordet ”jantelov”.

Og ja, jeg utfordrer alle dere som leser dette innlegget til å ”like” det om dere er i mot mobbing samt dette fjaseriet som vi kaller janteloven.

” DU ER FEIT.”

Okei. La oss gå rett på sak:

Hva mener dere? Er kroppen min for stygg til å kunne vises frem?

Mitt ærlige svar må være ja – hvis vi snakker type forsiden på PLAYBOY eller FHM-materiale. Heh, tulla.. Dette er mer et tullespørsmål enn noe seriøse greier. Såklart så har jeg også noen skavanker her og der, og et strekkmerke for mye, og junk in the trunk. Men hva så?? 

Det kalles å ha former på kroppen folkens, ikke at man er feit. Lær dere forskjellen og slutt og kall meg noe som jeg ikke er. Ja, det er riktig at jeg har muskler i lårene, middels stor rumpe, store armer, brede skuldre og en flat mage.

Meeen kjære deg, når ble det mer akseptert og være slank enn å ha former? Alle kroppsfasonger er fine etter min mening. Å se ut som catwalkmodeller er noen ganger jævlig hot på samme måte som det å være litt større er hot det også.

Senere sammen kvelden fikk jeg en melding over facebook, fra en mor:


” Har lest den drittkommentaren du hadde fått i kveld. Om det har jeg dette å si:

Kort sagt: Jeg syns at denne personen kan dra dit pepperen gror og se om han eller hun finner seg en bedre blogg der!

Langt sagt: Noen mennesker ser ut til å kjede seg noe fryktelig og dette fører, desverre, til at de ikke har annet å gjøre enn å kritisere andre! Jeg begriper ikke hvorfor noen gidder å bry hodet sitt med å finne på og skrive sånne ting! – Om noen som helst! Det er nesten så jeg lurer på om vedkommende er sjalu på deg. Noen har det med å rakke ned på dem som de synes bedre enn seg selv. Desverre, så er det sånn! Desverre, er ikke verden rettferdig! Du er ærlig og det er ikke alle som tåler. Kansje er det fordi de ikke klarer å være ærlige selv. Janteloven lever, tydelig vis! Ta vare på ærligheten din! Vær den du er! Vær, akkurat så sterk som du vet at du tåler. La ikke negative mennesker bryte deg ned. -den æren, fortjener de bare ikke! ”

WORD.. Jeg kunne ikke sagt det bedre selv så tusen takk til denne fantastiske damen som klarer å lese mellom linjene nok til å skjønne at man ikke trenger å være dum som et brød selvom du kaster klærne i ny og ne. De personene som spytter ut av seg slikt er dødsmisunnelige, noe som betyr at jeg har noe som de ikke har. Jeg kommer aldri til å slutte og ytre meningene mine, mye hets eller ei. Jeg kommer til å smile og holde hodet hevet for det er DERE som er taperne.

Alle bildene i innlegget er forresten tatt i dag – tok de fleste da vi var på stranden istad.

Man trenger ikke å være den skarpeste kniven i skuffen for å skjønne at personen bak kommentaren er dobbeltmorralsk. Vel, hvordan kan jeg forsvare meg selv heh? Selv jeg som som oftest har noe å komme med – er jeg nesten tom for ord. For jeg fatter virkelig ikke hva noen mennesker tenker med. Såklart selger ikke man kroppen sin på nett kun fordi man legger ut et bikini bilde. Fytti rakkern så trangsynte noen av dere er.

Dere som mobber meg på nett er de mest patetiske personene som eksisterer på denne jord. Tenk at dere ikke har bedre ting å finne på enn å rakke ned på livet mitt og kroppen min. Om jeg kan gi dere et råd så er det å gå til psykolog eller å finne bedre ting å bedrive hverdagen deres med. Folk som er hatere på nett skulle ikke hatt tilgang til internet. Peace out!

78 kommentarer
    1. kjempefin bikini! hvor er den fra?at om man ikke har noe fint å si så kan man like så godt HOLDE KJEFT!!!!! det e
      heelt SINNSYKT hva folk kan finne på å kommentere!!! de bør få inn i det de kaller hjernen sin, at de ikke kommer lengre opp av å rakke ned på andre. det har mamma sagt til meg og alle mine søsken så lenge jeg kan huske. det hun også har sagt er at om man ikke har noe fint å si så kan man like så godt HOLDE KJEFT!! det er jeg egentlig helt enig i, selv om jeg glemmer det av og til. men jeg glemmer det aldri så mye at jeg går inn på bloggen til ei kjempekul jente og skriver at kroppen hennes er for stygg til å vises frem! vet du, de som skriver sånne kommentarer… jeg tror iværtfall at de er suuupermisunnelige. misunnelig på formene dine, ærligheten, håret eller noe annet av det du har. skjønner bare ikke at folk ikke har noe bedre å gjøre enn å sitte å kommentere dritt til uskyldige personer!
      de som kommenterer sånt bør ikke ha tilgang til internett i det hele tatt, spør du meg!

    2. Herrefred, dem som mobba de har absolutt ingenting dem skal ha sagt! Du ser virkelig fantastisk ut, og har absolutt ingenting å klage over. Sjøl fikk e en kommentar slengt rett i trynet av ei kjerring på 45+ om at e va for tjukk til å gå i shorts… Og ho kjente e ikkje engang, ho va bare en total fremmed som sa det til me på Båtfestivalen. Og e vet at hvis e hadde hart verre sjøltillit enn det e har, så ville e ha sulta me sjøl og aldri gått i shorts igjen bare på grunn av den kommentaren. Men, det at nokken menneske e så ondsinna som ditta og kommer med vonde ord, sir heller nokke om DEM enn ka det gjør om oss som får slike kommentara. Tusen takk for at du e en sånn herlig og inspirerende person. Aldri la nokken få de til å tro at du ikkje e bra nok, for det e du. Kepp your head up, beautiful!:)

    3. Jeg har vært på ferie og har derfor ikke kunnet kommentert på tidligere innlegg. Jeg vet det er vanskelig å stenge det negative ute, men du er en utrolig sterk jente som jeg tror klarer det. Du har en så perfekt kropp, stygge kommentarer om kroppen din er rett og slett sjalusi! Du er bra nok, bedre enn bra. Stå på Laurie, du er så fantastisk og herlig!

    4. Liv Solveig: Du er alltid så hyggelig <33 Tusen takk for alle de hyggelige kommentarene du alltid legger igjen!!! :)) Jeg blir så glad når jeg ser DU har kommentert hihi :)) Er helt enig i det du sier, del gjerne innlegget videre også btw :))

      Bikinien er kjøpt på H&M 🙂

      KLEM <3

    5. Herlighet, den første kommenaren der…. Eg fatta ikkje at folk gidde. For det første, du ser jo flott ut så det er jo berre løgn. For det andre, koffår bryr vedkommande seg? Har h*n ikkje noke fint å sei så hold kjeft. Det er jo ingen som bryr seg om ka den personen meina uansett. Det er ikkje konstruktiv kritikk på noke måte, det er jo rett og slett drittslenging. Stakkars menneske, h*n trenge å skaffe seg en hobby. Utanfor internett.

    6. Daaamn! For noen former! Blir misunnelig her jeg sitter, haha. Har brede skuldre, hofter jeg og, men på LANGT nær den fine midjen din! Og ikke bare det at du ser smashing ut, men bein i nesa har du og. Stå på :*

    7. høres ut som at det er en 11 åring som har nettopp funnet ut av hva internett er og synes det er tøft å rakke ned på folk, anonymt. sinnsykt teit. du er ikke feit, i min mening så har du en superkropp! #teambooty!

    8. Du er en vakker og nydelige kvinne i sin beste alder. du har all grunn til å være stolt av deg selv.. hadde jeg vært en proff fotograf, så hadde du blitt modell nr 1 hos :). Som sagt: du er en nydelighet av de sjeldne 🙂

    9. Guttenes eye candy er det du er og blir! Så sjalusien lenge leve i den kommentaren du fikk der. Du har deeen fine rompa fyi!

    10. Så utrolig bra skrevet innlegg! Er så enig med deg, og den drittkommentaren var bare helt unødvendig. For det første skal man ikke si sånt til andre folk, det er bare slemt. Og for det andre, du var jo ikke stygg. Du har en utrolig flott kropp!!! Men det skjønte jeg ila. innlegget, at du allerede viste selv?! Og det er bra, fortsett å være stolt av kroppen din. Jeg synes alle er fine som de er, som du skriver, men akkurat sånn kropp som du har, må være noe av det fineste. For du er tynn, men har former. Det er så fint! Men ja, vet ikke hva mer jeg kan kommentere, men måtte bare få skrevet under på at jeg er enig med det du skriver og synes du var en utrolig flott jente!

    11. Herregud at folk gidder å rakke ned på andre fordi at de bare legger ut bikinibilder, det synes jeg er kjempe teit. Jeg synes du er kjempe pen, ikke bry deg om folk som er frekke og skriver negative kommentarer. Digger bloggen din og er fast leser 🙂

    12. må begynne med å si,, wow for en bra kropp! En slik kropp kunne mange av oss gjort mye for å få!
      Ikke bry deg om disse patetiske menneskene som ikke har bedre å gjøre enn å hakke ned på andre som ser bedre ut enn dem selv. Eg støtter deg og respekterer deg pga du er så ærlig og sier dine meninger,, ikke mange som tørr det. Du er bra som du er, og denne jenteloven kan fra min side bare dra til helvete. Det er uforståelig at folk gidder å sitte hjemme å skrive fæle ting til andre slik som denne fæle personen har gjort mot deg, men slike sataner finst og det er en fæl tanke. Stå på og fortsett slik du gjør nå! Hør på deg selv istedenfor å ta til deg hva drittunger skriver til deg, det er så lite verdt det. Du er vakker, og det håper eg du tar skikkelig til deg. Stå på videre:-)<3 ikke gi deg, og ikke gi idiotene viljen sin!

    13. Du har en NYDELIG kropp!! Blir helt sjalu på formene dine, det er noe jeg bare kan drømme å få! Store pupper og fin rumpe men samtidig flat og stram mage! Syns faktisk kroppsfasongen din minner litt om Beyonce 🙂 Vær stolt over deg selv og kroppen din, alle som skriver dritt er bare sjalu <3

    14. Måten du står opp for denne personen.. elsker det. For å ikke minst nevne at kroppen din er dritdigg! Og DEN selvsikkerheten! Nok en gang: elsker det.
      Håper vedkommende tar til seg det du nettopp skrev fordi det er absolutt ikke greit å si sånt til andre!

    15. Du er nydelig!:) og du har helt sykt fine former.
      Jeg er så enig i det med å ikke la de som hater får æren av å trekke deg ned. Det er det de vil, de ønsker at du skal miste selvsikkerheten, og da føler de seg mye bedre enn deg, plutselig. Men, ikke gi dem den sjansen, for de vil jo aldri bli bedre enn deg uansett om du har selvtillit eller ikke! Hva er positivt med å rakke ned på andre? Hvordan blir plutselig vedkommende en bra person av dette? Åh herregud så teit!
      Heier på deg, kjenner meg igjen i alt du skrev!

    16. Kunne ikke vært mere enig! du har en nydelig kropp som det absolutt ikke er noe i veien med å vise fram:)

    17. Herregud. Det er ofte jeg leser stygge kommentarer på nett. Og det er faktisk sykt at folk gidder å holde på sånn. Men akkurat i dette tilfellet må jeg bare si at jeg blir ekstremt overrasket. Du har jo en helt smashing kropp. Det er mange jeg kjenner, inkludert meg selv, folk som både er slanke og folk som har litt ekstra, som kunne gitt mye får å ha så fine former. Har ikke lest bloggen din tidligere, men liker godt att du tar opp dette, og i tillegg legger ut bilder som viser hvor vakker hele du er. Du er åpenbart en jente med bra selvtillit, noe som dessverre ikke alle har. Trist å tenke på alle jentene som tar slike kommentarer til seg, og lar det knekke dem. Håper verden en gang kan komme til et punkt hvor folk blir akseptert for den dem er, og elsket for sine gode sider. Det er dessverre alt for lett å være anonym bak pc-skjermen sin.

    18. Skjønner ingenting , du ser jo FIT og VELTRENT og STRAM og CURVY ut ! Og det er DØDSFINT ! Jeg selv trener masse og kan se at du er LAAAANGT ifra feit ! unnskyyld meg m’fckers ,, men har dere virkelig sett en feit person ? Det skal mange kilo til for å bli feit. Men du ser frisk og sterk ut og det er helt latterlig og i det hele tatt lure på om du er feit , FOR DET ER DU IKKE ! <3

    19. Syntes kroppen din er utrolig fin!! Misunner deg veldig!! Drit i de stygge kommentarene du er bedre og penere enn de <3

    20. Du har en veldig fin kropp, du burde være stolt <3 Og ikke bry deg om de stygge kommentarene, du fortjener bedre! Du virker som en herlig jente, så stå på videre 😀

    21. Fy faen for en kropp, du bør være sykt stolt over de formene du har! Blei sykt misunnelig, du er nydelig 🙂 stå på ikke bry deg om va folk sier ♡

    22. DEN RUMPA DI ER TIL Å DØ FOR! VIL DU BYTTE? JEG TAR DEN MED GLEDE. SPRAD RUNDT I BIKINI SÅ MYE DU VIL OG GNI DET INN I TRYNET PÅ FOLK! VIL DU GJØRE DET FOR MEG SOM HAR FOR BLEK MAGE TIL P SPRADE RUNDT I BIKINI?

    23. Hanne Eriksen: Åhh skjønneste deg Hanne!! 😀

      Dette er en av de søteste kommentarene som jeg har fått sånn ever 🙂 Det betyr kjempe mye, tusen hjertelig takk! Håper du kommenterer flere ganger, du er bare HELSKJØNN <33

      PS! Magen din er helt sikkert ikke så blek som du skal ha det til hihi :)) Vi kan da sprade rundt i bikini sammen haha, kødda 🙂 Men denne kommentaren var skjønn ass hihi.

      STOR KLEM TIL DEG FRA MEG <3 :))

      -L-

    24. Du har kjempe fin kropp! gi faen i ka andre sir, folk e så flink te å hakk nå på andre fordi dem e lavmål og ikke minst SJALU! 🙂

    25. Du har en fin og naturlig kropp. Skjønnhet kommer også innenfra. Folk som skriver negative kommentar er nok bare misunnelig på deg.
      BTW… Er du singel?

    26. Jeg er så 100% enig med deg! Folk klagde på at jeg var så syltynn og at jeg så helt forferdelig ut osv. men når jeg faktisk har lagt på meg litt så er jeg plutselig for feit! Det er så patetisk!
      Alle er pene uansett form og størrelse 🙂 Fuck janteloven og fuck folk som ikke har noe bedre å gjøre enn å rakke ned på andre!
      Stå på!

    27. Helt ærlig..
      Du skalv ære stolt over den kroppen du har! Du har en kjempe bra kropp, og de som sier noe annet, er rett og slett bare alt for sjalue. De skal du rett og slett bare drite i, også heller bry deg om de som faktisk kommer med positivitet!
      You only get ONE body, so you better take care of it!

    28. Om det er sjalusi som ligger bak slike kommentarer, så skjønner jeg det i så fall godt; du er jo dritlekker 😀 !!! Sitter selv og er helt grønn…. hadde bare jeg hatt slike former! *sukk*
      Og dobbelmoralsk, ja det kan du gjerne si! Ifølge idioten er det kun okei å ‘selge kroppen sin’ på nett om man er pen nok. Idioten sier du ikke er pen nok, samtidig som han/hun frykter for at tusenvis av amerikanere vil komme innom bloggen din, ta bildene dine, og ivrig spre dem for alle vinder. what… Og så grammatikken…. Denne personen kan jo verken skrive eller tenke xD

    29. Du ser jo smashing ut!Du har jo en kropp jeg ønsker selv.
      Virkelig de som mobber over sånt og alt annet i det hele tatt er enkelt å greit sjalu eller bare elsker å rakke ned på folk fordi dem ikke er bedre selv. Eller så har dem skyhøy selvtillit. Folk som rakker ned på andre er ikke verdt noe. De er ikke verdt bryet.

    30. Handler vel mer om det faktum at du legger ut bilder av deg selv i bikini fremfor noe annet. Personlig syntes jeg det er smakløst å publisere sånne bilder. Spiller ingen rolle om det er i bikini eller undertøy – begge delene er lite gjennomtenkt uansett. Samtidig så tenker jeg at det er jo ditt liv og din kropp. Hva enn du velger å gjøre, så kommer det jo ikke til å skade meg. Jeg syntes du er modig som TØR å legge ut slike bilder, og du ser helt fantastisk ut, men jeg tror jeg ville tenkt meg om tre ganger før jeg gjorde det selv.

    31. elsker kroppen fin fordi du har en stram og formfull kropp! digger det. Du burde aldri slanke deg elelr gå opp i vekt. PERFEKT kropp som den er akkurat nå. Bare vis kroppen din fram til alle slik at de blir misunnelige. Jeg er dritmisunnelig.

    32. Jeg syns du ser helt fantastisk ut og du ordlegger deg på en utrolig moden og skarpmåte som viser at du har vanvittig mye mer i hodet enn hva disse forferdelig kommentarene måtte mene.
      Vær stolt av deg selv og elsk den kroppen du har uannsett hva alle andre måtte. Disse anonyme trolla r anonyme av en grunn, de må hakke ned på andre slik at de kan føle det bedre om seg selv.
      Stå på videre <3

    33. Kjempebra skrevet, you go girl! Mange fine bilder, kroppen din er kjempefin og bikinien også 🙂 Håper folk en dag innser at å være anonym på nett, for så å rakke ned på andre er så lavt ned man kommer.

    34. Du er perfekt akkurat som du er.. synd at noen alltid skal komme med dritt bare for å ødelegge for andre..

    35. Du er tøff altså Laurie! Fortsett å vær deg selv, du er skjønn du <3 Jeg fikk en kommentar på bloggen min for noen dager siden jeg også, der stod det "Har du lagt på deg?" Haha, ble faktisk lei meg, men hvorfor i huleste skal de anonyme personene vinne når det er tydelig på grunn av sjalusi? Nei, jeg prøver å heve meg over det, fortsette med et smil og si at jeg er sterk uansett hva folk sier! Det er du også! Haterne får bare gå å legge seg! AMEN

    36. Amalie: Tusen takk Amalie <33

      Dette er noe av det dummeste jeg har hørt.. Du har da en helt fantastisk fin kropp, noen folk er seriøst stokk dumme :(( Jeg er helt enig i det du sier, man må nesten bare heve seg over det, smile og ikke bry seg om de som sier sånt til andre. <3

      Ha en finfin dag vakre deg <3 Klem fra meg 😀

      -L-

    37. Åååh, fy så stygt! Ikke deg selvfølgelig, men den kommentaren.. Du er virkelig vakker Laurie, du burde på alle måter være stolt av kroppen din. For unnskyld ordbruket, fy faen!! Jeg kunne virkelig ønske jeg hadde kroppen din, den er fantastisk! Så vis den frem, misunn andre så mye du bare vil. For jenta mi, du har godsaker å vise fram! You go girl <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg