Noe man ikke blogger om ..

”Du er kun en av de ”rosabloggerene”?” Jeg? Tvært imot! Hvis du trodde det så tar du rimelig feil 🙂

Før jeg fortsetter videre med skrivingen vil jeg gi en stor takk til alle de herlige guttene som har støttet meg 🙂 Jeg føler dere har tatt meg på alvor og jeg har faktisk fått 50/50 med meldinger fra dere gutter som fra jenter, ouhh! Dere er så gode og ha gutter! Tusen takk skal dere ha!! Det gjør meg rørt å se at det finnes gutter som dere, som har likt syn på denne saken, som meg selv! Dere gutteleserne mine = <333 Det at det finnes gutter som ser hva jeg ser betyr mye! Mer har ikke jeg å si, for nå.

Ja, jeg skal på JUGENDFESTIVALEN til alle dere som har spurt om det heh! Uansett, det jeg våknet til i dag var flere tapte anrop og en melding som sa følgende: Du ligger på 5.plass!!!!!! Jeg lå bare i sengen mens jeg så på mobilen.

Slik så jeg forresten ut da jeg var en tur i byen istad:

Rett etterpå åpnet jeg opp pcen og der fant jeg 165 kommentarer på bloggen, flere e-poster og 60+ meldinger på facebook. Alt dette på knappe et døgn! Tusen takk for den enorme støtten alle fine medmennesker! Itillegg så hadde nesten 1,7 tusen MENNESKER delt blogginnlegget mitt ..! Jeg hadde forventet oppmerksomhet på et så personlig innlegg som det jeg skrev men jeg hadde aldri i min villeste fantasi forventet noe som dette. Responsen på dette innlegget kom som en tornado mot meg, og hvis dere lurer på hvorfor ansiktet mitt ser oppsvulmet ut så er det fordi jeg har felt en del tårer både i dag og i går. Beklager at jeg skriver så sent til dere som dette, men hele dagen har gått til å svare på melding, etter melding, etter melding (Dette med glede såklart!) nesten. Det viktigste for meg er å svare hver eneste person som skriver til meg, men dette tar tid og det håper jeg dere forstår 🙂 Alle vil få svar i løpet av kvelden , jeg trenger bare et pust i bakken først..

Det gjør meg vondt helt inn i hjerterota å tenke på hvor mange unge jenter som skrev til meg at de selv hadde blitt voldtatt eller som forteller MEG at noen i vennekretsen demmes hadde blitt det. Minst halvparten av meldingene jeg har fått er fra jenter som har opplevd noe av det samme som meg selv.. Bare det i seg selv sier hvor syk verdenen vi lever i er..! Sånt skal jo ikke skje….

Det stikker også i inni meg hver gang jeg kommer over en melding/kommentar/e-post fra en jente som sier at hun ser på meg som sitt største forbilde fordi at jeg er så åpen og at hun selv nå vurderer å anmelde sin voldtekt til politiet! Vi bloggere har en mye større makt enn hva jeg trodde – og jeg begynner først nå å skjønne at jeg har påvirket 26 000 personer til å gå inn på bloggen min å lese LIVSHISTORIEN MIN…. Jeg har lest hvert ord i kommentarene dere har lagt igjen.. Det betyr så mye, samtidig som det gjør vondt å lese alt det vonde som noen av DERE har gått igjennom!

DERE som leser bloggen min er heltene mine! Dere er grunnen til at jeg står opp hver morgen. Aldri glem det! Når man får den responsen og enorme støtten som hva jeg har fått så kan man ikke gjøre annet enn å smile!

Fortsett å spre ordet videre, del innlegget mitt og fortsett med dette helt til media ikke kan lavære å høre på oss!! Et nei er et nei, det betyr ikke kanskje, et nei betyr ikke ”senere”, eller ”ja”. Et nei er nei! Det skal være nok å si nei, jenter! Vi gir oss ikke før media tar oss på alvor! Og deretter politiet og forhåpentligvis så kan vi gjøre en forskjell i og med at omtrent alle voldtektsaker blir henlagt. Alt går igjennom media, vi ser jo kun hvor stor ”makt” sosiale medier har og hva om vi hadde fått en slik sak ut i avisene, på tv, på radio? Det har jeg troen på at vi kan klare også 🙂

EDIT: Det vil sikkert være noen som misforstår innlegget mitt men slik er det alltid. Jeg mente alt jeg skrev på en god og ærlig måte, håper ikke noen blir fornærmet/provosert.

Klem fra meg -L-

Del gjerne dette innlegget videre!

16 kommentarer
    1. Sorry, kanskje jeg missforstår. Men hvorfor er det media vi skal overbevise? Det er jo ikke de som straffer voldtekterne, er heller politikerene og lovverket i Norge som skal få opp øyene og ta oss på alvor. Svar gjerne på kommentaren om jeg missforsto deg for det er ikke meningen. Stå på, du er sterk!

    2. Det virker som du er ekstremt opptatt av all oppmerksomheten du har fått, særlig fra gutter. Du skriver jo øverst i innlegget “gutter, uhh” og refererer mye til det at gutter har tatt kontakt med deg.
      Jeg syns dette “takk for støtten” innlegget kunne vært skrevet på en bedre måte. Du får det til å virke som du er alt for mye opptatt av at innlegget ditt skal spres i media og å komme på topplisten. Jeg har lest innlegget om voldtektene, føler du skriver det og på en spesiell måte, som kan få historien din til å virke falsk. Jeg sier ikke at historien din er oppdiktet og usann, jeg bare får en viss usikkerhet når jeg leser det.

    3. DU er utrolig sterk. Du fortjener det beste. Håper du har det bra nå, du fortjener å ha det stabilt og rolig. 🙁 <3 <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg