Slik får du bedre selvtillit

For noen dager siden så fikk jeg en melding av en leser som lurte på om jeg kunne skrive et innlegg om selvtillit. Og det tenkte jeg å gjøre nå. Helt ærlig så er det virkelig synd at samfunnet har utviklet seg til å nesten kun handle om utseende og penger. Om du ikke har det rette utseendet så er ikke du bra nok tydligvis. Du skal ha de dyreste klærne, for å ikke snakke om acneskjerf i tre ulike farger, michael kors veske, canadagoose, drømmekroppen, en stooor vennegjeng og ikke minst mange likes på facebook og instagram! Med andre ord, dagens press på å se best mulig ut er overveldende, og gud så slitsomt det er. I dette innlegget skal jeg gi deg noen tips til hvordan du kan få bedre selvtillit.

Tip number 1:

The art of not giving a fuck! Det første tipset jeg skal gi dere er så enkelt som det går ann få blitt: Man må lære seg og gi en god faen i hva andre mener om en selv. For hvorfor i all verden skal noen andre få fortelle DEG hva klær DU skal gå i, eller hva DU skal gjøre med livet ditt? Right? Så fra og med i dag – slutt og bry deg om hva andre forventer av deg og synst du burde gjøre, og lev livet ditt på din egen måte istedet!Tro at du er bra nok, for det er du virkelig, og drit i hva alle andre synes og mener. Du må aldri la noen få dra deg ned og si hva du er – vis dem!

Tip number 2:

Everything takes time! Å få god selvtillit er noe som skjer over tid. Så med andre ord så våkner du ikke opp i morgen og føler deg som Kim Kardashian. Det med å få bedre selvtillit skjer gradvis, start med å si 5 positive ting om deg selv mens du står forann speilet hver kveld. Selv ble jeg mobbet så og si hele barneskolen og om det er en ting jeg har lært så er det at det er OK å føle at man ikke passer inn. Og det tok tid før jeg fikk bygget opp igjen selvbildet mitt.

Etter 5år med blogg har jeg fått høre alt ifra at jeg er prostituert, en hore, stygg og feit til at jeg er tynn, kjempe pen og har drømmekroppen.. Forvirrende? Oh yes! Men jeg lar ingen tråkke over meg og jeg gjør akkurat det som måtte passe meg! For hva så om noen mener jeg er horete fordi jeg legger ut bikibilder? Det angår vel ikke de hva jeg gjør gjør det vel? Nettopp! Jeg er forresten fullt klar over at folk kommer til å gå berserk i kommentarfeltet nå, men dette er mine meninger, og jeg ber heller ikke andre om å være enig med meg. Og det koster meg ca 1 kalori og si det! 😀 Folk kommer alltid til å prøve å knekke deg om de ser tegn til på selvtillit, sånn er det bare. Dessverre! Men du kan derimot bestemme deg for om dette skal få dra deg ned eller ikke. Og vi har alle dårlige dager hvor vi føler oss mindre bra og mindre vært. Jeg har selv flere komplekser for min egen kropp men det betyr ikke at jeg skal ha på meg burka hver dag.. Man må bare lære seg å leve med det i bunn og grunn 🙂

Jeg tenker også slik at så lenge du vet at du er en god person som er snill mot alle og enhver hvorfor bry seg om hva noen andre mener om deg? Såklart burde dere høre på hva deres nærmeste sier, men utover det så er det kun sunt og gi litt faen!

Tip number 3:

Confidence is the key! Det er riktig jenter! Selvtillit er rå sexy, men det finnes måter på hvor høyt man kan skryte om at man elsker seg selv! Jeg har alltid vært sånn som virker selvsikker på utsiden, men som i virkeligheten sliter med å akseptere meg selv – på innsiden. Er jeg ute blant folk så er smilet påklistret, for hvem liker å være med folk som er triste, sure og frekke? Mange jenter gjør alt for å passe inn men det de glemmer på veien er at INGEN ER PERFEKTE, og at en dyr canada goose ikke vil gi deg den langvarige selvtilliten som du håpte på! Så kjære alle jenter der ute som føler seg usikre: Alle er unike på sin måte og jeg vil tippe noen beundrer deg for de fregnene som du har,det lange håret ditt som du alltid klager på, eller de muskuløse leggene dine. Det viktigste er å være trygg på seg selv, og akseptere seg selv for den man er, canada goose eller ei!

Hva er viktigst? Å gjøre det som gjør deg selv lykkeligst eller å gjøre hva andre synes man burde gjøre bare fordi man vil ”passe” inn?

9 kommentarer
    1. Litt forvirrende innlegg, du sier vi skal være fornøyde slik vi er blitt skapt. Men du har jo sagt du redigerer bilder du legger ut av deg selv. Det tyder vel ikke akkurat på god selvtillit det? Ellers bra innlegg 🙂

    2. Jeg er enig i at man skal være seg selv. Jeg er mer falsk en selvsikker hvis jeg skulle ha blitt likt for noe jeg ikke er. Har en person problemer med deg, la det være. Det finnes mennesker der ute som vil like deg for den du er, uten at du må endre deg. Det er de personene som virkelig betyr noe, ikke de 50 vennene som kanskje går bak ryggen på deg for å igjen bli likt av noen andre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg