En evig diskusjon: Med eller uten sminke på trening?

Heisann, dere! Jeg tenkte bare å titte innom og opptarere dere før jeg skal by GoSave” href=”#”>trene. Og det fikk meg til å tenke på noe av det som irriterer meg mest. Som tydligvis viser seg å være folk som skal by GoSave” href=”#”>legge seg oppi hva andre personer gjør. HELETIDEN. De bryr seg om alt andre gjør og de har som regel alltid en mening om absolutt everything. Og dette er intet unntak by GoSave” href=”#”>når det kommer til temaet: ”Sminke når man skal trene?” Selv så presterer jeg minst 10 ganger bedre, om by GoSave” href=”#”>ikke mer når jeg føler meg ålreit, og fin. Hvorfor er det da bestandig by GoSave” href=”#”>noen bedrevitere som skal fortelle en at det tydligvis er ulovlig å ha på seg sminke på trening?

Se for deg følgende: Du står i garderoben og har akkurat skiftet. Du tar opp drikkeflasken din og skal til å gå ut for å trene. Men så roper nærmest en av de som du er sammen med: ”Skal du gå sånn DER??”Etterfulgt av et kritisk blikk. Altså. Unskyld meg men når ble det innført en lov som sa at jeg ikke har lov til å kle meg/se ut sånn som jeg vil på et treningssenter? Det er da ikke DIN eller by GoSave” href=”#”>noen by GoSave” href=”#”>andres sak vel? Jeg er så fed up med folk som aldri klarer å se at det by GoSave” href=”#”>finnes folk som ikke er enig i det samme som de selv.


Er man nødt til å gni av seg sminken og male på by GoSave” href=”#”>noen krigsstriper for å by GoSave” href=”#”>ikke bli sett opp og ned på når man er på trening? Jeg gjør da det samme som alle de andre gjør, gjør jeg ikke? Jeg løfter da markløft, gjør hipthrust med tunge vekter og løper på mølla til jeg blir svimmel. Akkurat sånn som du gjør. Hvorfor er det da så innmari viktig om jeg har på meg sminke by GoSave” href=”#”>eller ikke? For å gå rundt og føle meg støøøgg imens jeg later som om at jeg har det helt fabulous med å løpe den mila på tredemølla er helt uaktuelt. Punktum.Og til dere som by GoSave” href=”#”>kommer til å si at jeg kun har på meg sminke fordi det eller gutter tilstede så tar dere grunndig by GoSave” href=”#”>feil. Jeg gjør det mest for min egen del, for å slippe å føle på usikkerheten.. Jeg dømmer ikke de som går med null sminke og har ansiktet dekt av urenheter. Hvorfor dømmer de da oss som vil se fresh og pen ut selv når vi trener?
Jeg vet ikke lengre jeg. Så lenge man føler seg fin og vel så er det da vel ikke så forbanna nøye by GoSave” href=”#”>hvordan man ser ut når man trener, mener jeg da. Kan ikke folk bare gjøre hva de vil uten at andre skal snuse nasen oppi ting som ikke er deres business? Jeg er så drittlei av by GoSave” href=”#”>dette tullet om at man ikke skal gjøre ditt eller datt.

Kan ikke alle bare gjøre hva f de vil så lenge det gjør dem lykkelig istedenfor?
– Takk for at du leste innlegget, del det gjerne videre om du likte det eller er enig 🙂
33 kommentarer
    1. ÅÅh jeg kjenner meg sånn igjen!
      Jeg syns det er veldig ålreit å kunne føle meg fresh på trening, ikke for noen andres skyld, men rett å slett for min egen selvsikkerthet. Og det må kommenteres og de tror nok ikke jeg får med meg hva som blir sagt 😛 Men ikke nok med det, den ene gangen jeg rett å slett driter i å stelle meg litt i fjeset pg drar all natural så er det også helt for jævlig.
      Haha det er rett å slett ikke mulig å gjøre alle andre til lags. Det beste er å gi F i hva alle andre måtte mene og gjøre det som føles riktig for en selv. Og må de kommentere så er det bare å gi de et perfekt smil som hvis nøyaktig hvor lite du bryr deg 🙂

    2. Jeg følte jeg ble litt irritert når jeg leste dette innlegget ! IKKE PÅ GRUNN AV DEG, men de som dømmer folk fordi de bruker sminke på trening ! Jeg er av den typen som bytter på med sminke på trening eller ikke og Jar selv fått blikk om jeg kommer på treninga med sminke ! Er det da sånn at de som går med sminke skal begynne å se stygt på de uten sminke fordi de ikke har på seg det? Nei! Det går begge veier føler jeg !
      Hvis man føler at man får bedre selvfølelse eller er veldig usikker på seg selv så må personen få lov til å bruke sminke uten å få nedlatende kommentarer eller stygge blikk !

    3. Du som er så feig at du er anonym, når ble det horete å være stolt av kroppen sin? Blir så jævla provosert av sånne som deg, som prøver å trykke andre ned. Vet du i det hele tatt hvor grensen mellom “slank” og “feit” går? Hun er ikke det minste overvektig, og bildene tilsvarer garantert slank!!!!! Hahah, jeg ler av deg ditt ynkelige svin. Denne jenta er rå som tørr å legge ut så åpne bilder av kroppen sin, til tross for sånne sørgelige som deg. Du er dritbra og ikke minst dritflott, Laurie!

    4. jeg mener at det er akuratt det samme om du trener med eller uten sminke. jeg skjønner de jentene som vil se freshe ut når de trener, men jeg skjønner også de som ikke bruker det. man velger jo det helt selv sminken blir jo “øderlakt” når man trener med den så har jo ikke så mye å si ? 🙂

    5. Har egentlig aldri hørt, sett eller opplevd at noen blir dømt for å gå med eller uten sminke når de trener, så tror ikke akkurat det er det største temaet å ta opp med samfunnet

    6. Jeg er nok en av de som ikke sminker meg på trening, og har nok litt urenheter også, men jeg har aldri sett stygt på noen med sminke, og ikke har jeg sett noen gjøre det heller. Om noen skal kommentere hva andre trener i er det nok de som har problemer, som ikke klarer å la andre få drive med sitt i fred.

    7. Når jeg bestemmer meg for å trene, så tenker jeg ikke over om jeg bruker sminke eller ikke. Men en annen sak er når man sminker seg for å trene. Men uansett syntes jeg at folk skal føle seg konfertabel uansett med eller uten sminke. Så dette er da ingen diskusjon.
      Når det gjelder der å kunne bestemme selv over hva man ønsker å bruke når man er på et offentlig treningssenter, så er jeg også enig at man skal kunne velge selv. Men jeg syntes også at det går en viss grense for hva som er aktuelt og uaktuelt innenfor dette.
      Det du viser på bildene, syntes jeg kanskje er på en viss grense til for mye. Ja man skal trene, men hvorfor vise så mye kropp? Dette går nesten på grensen til undertøy spørre meg. Det er ingen du skal vise deg for enn deg selv.

    8. Greit nok hvis man allerede har sminket seg, men hvis man sminker seg bare for å gå på trening ser jeg ikke noe poeng i. Altså man skal jo bli såpass svett at sminken renner av uansett? Man skal bli rødsprengt i trynet. Man skal presse seg til sitt ytterste. Greit nok hvis man sminker seg naturlig, men sånn som du går med rød leppestift og tydelig oversminka? omg..

    9. du skal trene, altså svette. Hvorfor sminke seg når du skal svette det av uansett? Og hva er vitsen med å trene hvis ikke du skal svette? Dum

    10. Til noen av komentarene:
      Komentarene ovenfor viser bare for et dømmene samfunn vi lever i. Kan vi ikka bare la folk gjøre hva de vil så lenge det ikke har en negativ påvirking? Jeg har sosial angst, og er aldri på treningssenter pga det. Hvis jeg hadde måtte dratt på treningsenteret uten sminke hadde jeg fått et anfall. Et alvorlig angst anfall. Så hvis jeg(og andre) tørr å i det hele tatt dra ut av huset så lenge jeg har sminke på, hvorfor skal ikke det være greit? Slutt å døm andre, og heller fokusere på deg selv

    11. Jeg er enig! Vi lever i et dømmende samfunn og ikke bare det vi vil ikke ha noen som skal skille seg ut her i Norge så vi himler med øyne får å gjøre samfunnet vårt enda mer skipere. Å gå med sminke på trening er det siste jeg gjør når det gjelder oppmerksomhet, jeg kan synge høyt på åpen gate uten at det gjør noe. Jeg kom ikke til verden for å gjøre dere fornøyde. Gå med sminke du babe <3

    12. Selvfølgelig blir gjerne sminken svettet bort, men jeg orker ikke å ta av meg sminken for å trene. Jeg tar heller ikke på. Kommer jeg sminket og rett fra skolen trener jeg sminket, men har jeg ikke sminket meg den dagen gjør det heller ingenting. Lei av dumme liksom treningsglade jenter som tror de er bedre enn alle andre, det blir for latterlig og kommentere hvordan andre er når de trener

    13. Hvordan klarer du å presse puppa så langt frem ?? “Nesten” så vi ikke ser at du har rare posisjoner for å vise dem frem

    14. Greit nok med hverdagssminke, who cares? Men når det går over i glossy, knasj, ildrosa leppestift må jeg le litt, haha! Og btw, folk tar av seg ansiktsminke for å unngå urenheter:-)
      Kos og klem Lina

    15. Hvorfor begynne med sminke i det hele tatt? Altså jeg bruker ikke sminke selv og er 16 (17 den 8.feb). Har ikke noe i mot at folk bruker sminke, faktisk så legger jeg ikke så mye merke til det, bortsett fra når man går i knæsj rød leppestift og har døtta tryne ned i et malingsspann 😂Jeg mener de som ikke bruker sminke er veldig pene uten, men blir litt ekstra penere med. Så er det de som bruker sminke er pene med sminke, men ligner på troll når de tar det av! Haha! 😄
      Bryr meg ærlig talt lite om du eller noen andre bruker sminke på treningsstudio. Jeg skjønner dere på en måte siden dere har på sminke hele tiden ellers, men som jeg skrev i det første spørsmålet. Hvorfor begynne med sminke i det hele tatt 😉 (Mener ikke å fornærme noen hvis jeg får gjort det, ville bare si min mening) 😊 Fin blogg btw 😊

    16. Jeg tror at folk kanskje synes det er rart hvisan skal trene og har på seg et fullt set med sminke(foundation, maskara, leppestift osv.) fordi du skal jo trene ordentlig og da blir man svett. Hvis man da har på seg masse sminke så vil jo alt renne vekk. Derfor ser jeg ikke poenget med å trene med sminke, men man får gjøre det som gjør at du føler deg vel, og hvis det er å trene med sminke, da sier jeg bare GO FOR IT:)

    17. Sminke eller ei, man gjør som man vil. Men som andre sier er jeg enig i at ildrød leppestift kanskje ikke er nødvendig, nå vet vi ikke om du er dollet opp for bilder eller at du skal trene da. Samtidig synes jeg at å trene i bare sportsbh og kort shorts er noe i drøyeste laget, og er ganske sikker på at mange treningssenter har regler for sånnt. Men uansett, det er opp til hver og en hva de er komfortable i og føler seg komfortabel med. At folk skal dømme eller si stygge ting på grunn av dette er ren idioti. Mange av kommentarene over er også unødvendige, men mest sannsynlig skrevet av personer som ikke vet bedre enn som så. Bare hev deg over dem, Laurie!

    18. Fy faen, enkelte av kommentarene deres SUGER! Tenk å være så barnslig og teit å prøve og trykke ned et annet menneske!!! Skam dere! Er dere klar over at folk som dere gjør ikke at andre ser annerledes på Laurie, men folk ser hvor ynkelige og patetiske dere er, som ikke tørr å legge ut deres idiotiske kommentarer med deres navn på?! Vel… Noen blir vel aldri voksne. Håper dere får deres egen medisin en dag!
      Laurie, du ser nydelig ut! Både med og uten sminke. Dra på trening med sminke om du føler for d kjære deg, og ikke bry deg om hva andre sier! Er det en lov mot sminke på treningssenter, så får de finne frem loven å vise deg den da 😊 Spør om ikke det blir ei større utfordring enn de ville ha. Stoooor klem fra Lene oppi Tromsø 😘🌹

    19. Om du trener med sminke er risikoen mye større for å få uren hud enn om du ikke hadde gjort det. Så om du er bekymret over huden din burde du slutte 👌 men du får gjøre hva du vil 😊😊❤️

    20. åå så sykt bra skrevet!! Er så utrolig enig!
      Jeg pleide å være en av disse som gjerne la på et ekstra lag med sminke før trening. Bare for å føle meg litt ekstra fresh. Jeg spiller håndball, og når jeg følte meg litt ekstra fin ga det meg en liten ekstra boost med selvtillit. Noe som igjen gjorde at jeg følte jeg spilte bedre (følte jeg hvert fall). Mulig dette bare var innbilning da. Men i det siste har selvtilliten på banen økt, noe som gjør at jeg gjerne kan droppe de ekstra lagene med sminke, og også gjerne kommer helt sminkefri. Trener jeg på treningssenter eller tar meg en løpetur og lignende, så dropper jeg helt sminken. Men om andre går rundt med masse sminke på treningssenteret er ikke det noe jeg tenker over i det hele tatt. Nettopp fordi jeg har pleid å gjøre det selv. Og om noen går helt sminkeløse så gjør det meg ingen verdens ting heller, for det er mest sannsynlig det jeg gjør selv.

    21. Å bruke sminke mens man trener(/svetter) er ikke bra for huden though; det gir urenheter. Men hey, har ikke noe i mot hvordan du vil gå på trening.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg