Respons til: ” Det er ikke greit å være feit. Feite lyger til seg selv. Gi faen, du er ikke deilig. ”

– Vinn premie til en verdi av 1600,- HER

Det er virkelig synd at samfunnet har utviklet seg til å nesten kun handle om utseende. Utseendet er ”alt” og det eneste som betyr noe virker det som. Om du ikke har det rette utseendet så er ikke du bra nok – Om dere skjønner hva jeg mener? Vi blir daglig bombardert med alle slags kjendis og modell bilder som er ekstremt retusjerte i et butikkvindu, på tv, i et magasin og ja, i media generellt. Jeg personlig kjenner på presset hvert minutt av hver dag som går, og gud så slitsomt det er! Er det rart vi er blitt mindfucked hele gjengen eller? 

Ta bloggeren Kristine Ullebø som et eksempel. Kristine er et av mine største forbilder innenfor bloggverdenen!! Nettopp fordi denne jenta er råflink til alt hun gjør, hun virker både jordnær, sprø og herlig på samme tid. Det at noen kan stemple henne som både anoretiker og et dårlig forbilde for unge jenter er helt absurd. Dette blir bare helt feil i mitt hode. Jenta har en tynn og slank kropp, ja det kan jeg si meg enig i. Men betyr det automatisk at hun skal få kjempe masse hat av den grunn? Nope. Ingen kan bestemme selv om de skal få superhøy forbrenning eller hvor høye de skal bli. Karakter kortet hennes fra 10.klasse er dessuten som få andres unge 15-16 åringer sitt vil jeg påstå. Hun har kinnbein til å dø for, blogger utrolig bra, later ikke som om at hun lever på en rosa sky og legger ut norges fineste bloggbilder. Etter min mening. Hvorfor gidde å gå berserk over at hun har på seg en kort shorts eller skriver at hun har spist 3kg godteri folkens? Hva er vitsen? Skjønner ikke at folk virker GIDDER.. De har et fritids problem, som de kaller det nå til dags..

Bildene er lånt fra bloggen til Kristine HER.

Bloggeren Cristina Wardorf skrev DETTE innlegget  som het ” Det er ikke greit å være feit. Feite lyger til seg selv. Gi faen, du er ikke deilig. ” Skriver ikke det her for å henge ut noen som helst men synst nesten det burde nevnes. Jeg satt å måpte mens jeg leste igjennom innlegget. Fytti h*****e så slemt sagt. Beklager språket.

Hun presterte også å si: ” Feite mennesker har absolutt ingen grunn til å verken være stolte av eller vise frem kroppen sin. Eier dere ikke skam i livet? Ikke engang et bittelite snev av selvrespekt? En liten stemme i bakhodet som sier “Du ser forjævlig ut, se nå for faen å dekke deg til”?” Synst det rett og slett blir barnslig gjort å synke så lavt at man skal ta igjen på alle ”tjukkasene” som hun kaller det, fordi at de skriver det samme om de som er ”tynne”. 

 

Ikke misforstå. Jeg har personlig ingenting imot Cristina. Leser selv bloggen hennes fast jeg. Bare synst vinklingen hennes i dette innlegget ble helt usaklig og rett og slett: Ondskapsfullt. Hvordan forandrer det verden at hun sitter og sier at fleskelår og pupper på ryggen er uakseptabelt? Hvorfor i det heletatt stå frem og utale seg om noe sånt? Jeg mener, verden blir ikke akkurat bedre av at vi henger ut de såkalte fitness”folka”, ”folka med litt ekstra kilo” eller ”fashion-modellene”. Så hvorfor ikke bare droppe alt sammen? La folk være folk, og konsentrere oss om oss selv istedet.. Jeg blir så oppgitt.

Hva du veier eller om du bruker XS,S,M,L,XL,XXL,XXXL burde ikke definere deg som person. Er dere ikke enige? I mine øynene er alle kroppsfasonger fine. Enten man er 40, 60 eller 140kg. 

Dagens press på å se best mulig ut er overveldende. Som blogger forventes det av deg at du ser bra ut 24/7, byr på deg selv og at du tåler hars kritikk. Du skal helst gå med det nyeste på moten, ha en veltrent kropp og en stor vennegjeng. Jeg har innsett at uansett hvordan du endrer utseendet ditt, sulter deg, eller legger på deg så vil folk alltid finne noe nytt å hakke på eller kommentere. Har ikke dere lagt merke til at hvis en person jobber hardt for noe enten det måtte være for å gå ned/opp i vekt eller å skaffe seg en bra karriere/jobbmulighet så får de automatisk kritikk, bemerkninger slengt etter seg eller stygge blikk? Det er virkelig synd at vi mennesker ikke kan være glad på andres vegne lengre.. Blir faktisk oppgitt over hele menneskeheten noen ganger. Tenk hvor mye mer positiv verdenen hadde vært om vi hadde gitt hverandre ros og komplimenter?

Istedet er vi bittre og har vanskelig for å si ”Så heldig du er da!!” eller ” Gratulerer, dødsbra jobbet.”. 

Hva er din mening rundt dette temaet?

*Lik* og del gjerne innlegget om du er enig med meg.

14 kommentarer

Siste innlegg