Den EKTE sannheten bak fasaden: Nå slipper jeg det ut

Jeg velger å skrive en brøkdel av min livshistorie og publisere dette i bunn og grunn av at om det vil hjelpe bare èn person, så er det verdt det. Folk skal få ytre meningene sine så det synger etter men jeg håper innerst inne at vi kan unngå haugevis av hatmeldinger for det orker jeg seriøst ikke akkurat nå. Del også gjerne innlegget videre – da blir jeg veldig glad!

– Det er påtide å fortelle sannheten og det er enda mer påtide at folk slutter å tro på de patetiske ryktene de har hørt om meg.. 

Jeg var 8-9 år da det hele begynte.. Han bannet til meg. Sa jeg var ubrukelig, verdiløs og at jeg kunne dra til Afrika igjen for alt han brydde seg. Om jeg gjorde noe galt eller himlet med øynene så ble jeg slått 10 ganger i håndflaten med et belte laget av pigger, en stor pinne eller håndflaten hans. Dere skjønner sikkert at dette var en ustabil hjemmesituasjon å bo i så liten som jeg den gang var. Jeg vil tippe at nada av vennene mine som jeg gikk på barneskolen visste dette fra før (?) Selv om jeg hadde det bra på skolen ble jeg fra dag èn mobbet i friminuttene, noe som gjorde alt bare mye værre enn de allerede var. Folk sa slemme ting til meg, jeg fikk ikke lov til å leke med de andre og de i klassen ertet meg  pågrunn av hudfargen min.

På kveldene/nettene brukte K (En random bokstav i denne sammenhengen. Alle i teksten er anonyme så jeg skriver kun han/henne, K,S osv) å komme inn på rommet mitt . Husker det syntes dette var så ubehagelig at jeg får tårer i øynene av å taste på tastaturet. Jeg gråt meg i søvne hver natt etter at han tilslutt forlot rommet mitt. Det samme skjedde cirka hver natt. Jeg kan huske jeg alltid var livredd og tenkte ” Hva blir det neste?” Nøyaktig hva som skjedde de gangene han listet seg inn på rommet mitt kommer jeg nok aldri til å skrive på nett. Det blir utenfor min komfortsone og litt for sterkt for mine nærmeste å lese, så alt det som står her er kun ”overflaten” av hvor problemene startet.. For jeg regner med dere skjønner en del om dere leser mellom linjene 🙂 Jeg fortalte etterhvert litt om det som skjedde hjemme til noen venner men ingen hjalp meg.. Dette var først sikker 1-2 år etterpå, siden det var først da jeg følte meg klar for å snakke om alt. Jeg tok tilslutt saken i mine egne hender og gikk ned til barnevernskontoret og fortalte de alt. Alt om at passet mitt var falskt, det falske navnet mitt og pretty much hele sannheten om hemmeligheten jeg hadde holdt inni meg i flere år.


… Da jeg trodde jeg hadde kommet meg bort fra K ble den jeg bodde med kjent med en ny voksen mann i 40årene som jeg skulle ønske jeg aldri hadde møtt. Vi kan kalle han S. Lang historie kort: S kidnappet meg en helt random vårdag hvor jeg var på vei hjem. Vi var i stuen hans husker jeg, og han satt opp kameraer i rommet rundt meg. Raskt etterpå kjente jeg at jeg ble blendet av et sterkt lys: Det var blitsen på kameraene som reflekterte. Mer enn det vil jeg ikke gå inn på siden dette er og forblir en privatsak. Kanskje jeg skriver en bok om det en dag? Hvem vet? Hehe, bare tuller! I mellom 2006 og 2007 ble saken politianmeldt av fosterfamilien min og meg selv. EDIT! De som var der ved min side hvert sekund av veien var min kjære fostermor. Jeg vil ikke at folk skal misforstå hvem det var som gjorde disse tingene mot meg.

– Det var IKKE de jeg bodde hos som er the bad guys, men det var de som hjalp meg med å få saken anmeldt <33

S ble utrolig nok kun tiltalt men IKKE dømt fordi det manglet øyenvitner eller videoopptakk av hendelsene som jeg beskrivde i avhør. Som den syke psykoen han er nektet han straffeskyld og bortforklarte alle anklagene, så han ble frikjent. Da alt dette hendte dro jeg på skolen og hadde det ”bra” fremfor alle. Vi fikk ordnet besøksforbud mot han og en kontrakt på at han måtte holde seg 100m unna meg ved alle tidspunkter. Likevel tok han gjevnlig kontakt med meg, prøvde å flørte og snakket med til og med til mine nærmeste. Men tror dere politiet gjorde noe da de fikk beskjed om dette? Nei.. De unnskyldte det hele bare bort og tok ikke meg seriøst i det heletatt.

Jeg startet etterhvert i 8ende klasse sammen med de som er født i 1995. Jeg var først glad, men da jeg fikk vite at jeg hadde blitt plassert i samme klasse som sønnen til S  som hadde gjort meg så mye vondt ble jeg skuffet, sint og lei meg på samme tid. Holdt deretter den hemmeligheten i 3år og til den dag i dag. Nå vet jo alle dere leserne mine det da men dere skjønner sant? Såå, det var kun lærerne mine, forsterforeldrene mine og eksen min som visste alt. Sønnen til S som utsatte meg for disse urettferdige handlingene fikk aldri vite hva som hadde skjedd. Hvorfor byttet jeg ikke bare klasse tenker dere. Jo, vi prøvde men de to andre klassene var stappfulle.

Dere som leser bloggen min sier jeg alltid virker så glad og lykkelig og grunnen bak det er at jeg hver dag velger å stå opp med en positiv attitude. Såklart er livet beintøft til tider men ikke faen om jeg skal gi meg nå!! 🙂 Jeg har kommet kjempe langt og noe sånt som dette skal ikke få knekke meg. Før var jeg miserabel, deprimert og ville ta livet mitt – Nå er jeg lykkeligere enn noensinne. Det eneste jeg skulle ønske var at det var strengere straffer på dette. Selv om jeg ikke vil gå i for mye detaljer i  innlegget så vil dette kanskje hjelpe noen som føler seg alene og ensom. Og som har opplevd vold og misbruk hjemme. 

Se hvor glad jeg ser ut på dette bildet. Dette bildet ble tatt i en av de tungeste periodene i livet mitt. Et stort påklistret smil kan skjule veldig mye. 

Jeg er lei av å skjule meg iblant alle i mengden. For tro det eller ei: De fleste norske bloggere skriver dag inn og dag ut om dyretesting, pelsindustrien, dyremishandling and so on. Men bare et spørsmål: Hvem er det som skriver om menneskemishandling? Ingen. Eller, det er ihvertfall sånn det føles. 

Noe jeg alltid har vært flink til er å være hyggelig mot alle jeg møter, uansett alder, utseende eller bakgrunn. Jeg passer alltid på å si hei til gamle mennesker, gir tiggere penger og jeg er heller ikke hevnfull eller en ond person. Iløpet av årene var jeg også den eneste venninnen til enten mobbeofferet, emojenta eller outsideren på skolen. Jeg fortjente aldri det som skjedde med meg og det vet jeg, dere. MEN – det er og vil i lang tid være ufattelig tøft å fatte at jeg fortsatt er her etter alt som er skjedd. Selv om jeg har hatt det jævlig, hatt selvmordstanker og vært nær bristepunktet så har alt sammen formet meg til å bli en ufattelig viljesterk og sterk person. Før prøvde jeg å pakke inn alt å late som om jeg ikke har hatt det vondt forann venner og på bloggen – men jeg følte det var rett å dele historien min nå. Og dere? Husk at dere aldri er alene. Snakk med noen eller skaff hjelp. Om det hjelper så er JEG her for DEG. Skriv til [email protected] om du snakke med meg.

Ting som skjer er ikke alltid rettferdige men sist jeg sjekket så er du ikke garantert noe som helst her i livet. Ta vare på dine nærmeste, følg drømmene dine og la aldri noen fortelle deg hvem du er. Jeg var nervøs og på gråten da jeg begynte å skrive denne teksten men nå føler jeg meg bare lettet. Skal unngå å prøve å ta den dere at det kun er å snakke med noen og vips så lever du en dans på røde roser, for sånt tull tror jeg ikke på. Visse hendelser må bearbeides men ingenting vil forandre seg før DU velger å gjøre noe med de. Det er kun DU som kan endre på noe og til lengre du venter dess vanskeligere blir ting. Del gjerne din historie med meg, hvis du har opplevd noe lignende i kommentarfeltet eller send mail til [email protected]


JEG HAR ET SPØRSMÅL TIL DERE SOM AKKURAT LESTE INNLEGGET MITT:

Hadde DU trodd jeg hadde vært igjennom noe av det som du akkurat fikk lese kun ved å se på bildet ovenfor her? 

Jeg vil tippe en hundrings på at du akkurat ristet på hodet eller tenkte nei inni deg. Har jeg rett? Det er fordi jeg smiler ikke sant? That’s what i thought 🙂 

*LIK OG DEL* GJERNE INNLEGGET VIDERE!

34 kommentarer
    1. sitter her å gråter. du er er kjempe tøff laurie. kunne ikke ha sett for meg at du har opplevd noe sånt. helt sykt <3 er her for deg 🙂

    2. Fyfaen laurie, jeg har en ting å si å det er at jeg er ufattelig glad for du er her å har holdt ut, jeg synst det er veldig trist å samtidig lure jeg på ka i alle dage du er laga av så klare å komme deg over alt dritten, du er forbilde mitt å kommer alltid til å være det
      er her visst det er noe, kjempe glad i deg ♡♡

    3. Uff! skjønne deg, du er virkelig en sterk jente! INGEN burde gå gjennom noe sånt som du har opplevd! Du er virkelig en inspirasjon og takk at du delte historien din! Stå på videre, dette klarer du! <3 Klem

    4. Uff, så utrolig sterkt å lese. Unner ingen noe slikt og det verste jeg kan tenke meg er menn som misbruker kvinner eller jenter på noen som helst måte. Det gjør meg rett og slett kvalm og jeg forstår virkelig ikke hvordan de kan få seg til å gjøre noe så fælt mot andre mennesker. Men du har kommet langt og det er så utrolig beundringsverdig! Det skal du vite 🙂 Stå på videre, ønsker deg alt godt, det fortjener du virkelig!

    5. Utrolig bra skrevet! Og utrolig tøft/vondt å lese det som har skjedd med deg.. Jeg kjenner deg jo ikke, men likevell er det vondt, trist og tøft å lese om hvordan en person har hatt det oppgjennom oppveksten!
      Du virker som en utrolig sterk jente! Stå på 🙂

    6. w-o-w, utrolig bra skrevet! Blir lei meg av å lese at folk har det eller har hatt det dårlig, iallfall når jeg leser dette. Du er en så nydelig og virker som en herlig jente som absolutt ikke fortjener dette.

    7. utrolig trist lifshistorie du har, du virker som en toppers jente! u go girl! meen ikke ta dette på feil måte, men jeg bare lurte på hvorfor du velger å vise så mye lår og pupper på bloggen?

    8. ditta va berre heilt forferdelig å lese.. men ej blir utrulig glad over at du klare å ver positiv etter alt som he skjedd for de vise berre kor sterk du e!
      ikkje la noke knekke dej for ej he virkelig trua på dej, Laurie! 🙂

    9. Hei! trur du bodde ganske nært mej når ej gikk vg1.. Meina på du gikk ungdomsskulen då.. Hadde aldri trudd ditta om dei personane, å håpe ikkje de e dei ej trur du meina… For de bur utruli monge små onga i nærområde der *grøss*.. :S
      Men over til noke anna! Håpe alt går bedre me dej no. Ingen fortena å bli misshandla, eller mobba! å i vertfall ikkje som en liten onge.. du e sterk, Laurie! 🙂

    10. Du er utrolig tøff! Akkurat nå skulle jeg ønske jeg kunne gi deg en god klem.
      Jeg har selv blitt utsatt for mye vondt, og føler virkelig med deg når jeg leser dette. Det jeg har følt har vært det verste, er hvor ufattelig lite støtte man får fra folk som man forventer at skulle støttet. (slik som for eksempel politiet.) De gir faen i enkeltpersoner (det er hvertfall mine erfaringer, og erfaringer jeg har hørt at mange andre har hatt også.) Dessverre.
      Jeg håper virkelig du har det bedre nå, og at du tar godt vare på deg selv. God klem fra en annen 18 årig jente som også har opplevd mye vondt.

    11. WOW! Det var utrolig sterkt å lese! Du er fantastisk og nydelig person. Du er helt ubeskrevelig vakker og at noe sånt kan skje mot et så godt menneske som du. Gjør meg litt deppa .. Men du er sterk og en survivor!!!! Forsett sånn og du vil nå langt i livet <3

    12. Det første du må gjere Laurine , er og fortelle Ida Helene at det og dei andre at det ikkje var fosterforeldra dine som har gjort disse tinga mot deg .
      Eller så kan du også ødelegge fleire persona !
      Det er grusomt og lese ,tenke på dej klem !

    13. Ida Helen: Om det er de jeg bodde i fosterhjem hos du tror det er så er det helt feil 🙂 Alt dette som jeg skriver i innlegget skjedde FØR jeg flyttet i fosterhjem i januar 2006. Det var de jeg flyttet til som hjalp meg og virkelig var der for meg <33 -Tusen takk for kommentaren, klem <3

      Laurie

    14. Anonym: Tusen takk for at du sier ifra om dette. Har skjønt at det er noen få som har totalt misforstått og gjettet seg til at det må ha vært de jeg bodde hos i lang tid som gjorde dette mot meg… Men dette er helt feil og jeg har endret på teksten i innlegget sånn at det står med uthevett skrift at det IKKE var fosterforeldrene mine osv.

      Igjen, takk for at du sa ifra <3 , klem tilbake til deg også!

      Laurie

    15. En jente som elsker bloggen di: Dette er seriøst en av de fineste kommentarene jeg noengang har fått på bloggen!! Tusen takk hvem enn du er!! Jeg har faktisk gått rundt og tenkt på denne kommentaren i flere dager, og lurt på hva jeg burde svare. ÅHH, det varmer å høre det du sier :-DD

      STOR KLEM FRA MEG TIL DEG! Ønsker deg en super helg! <3

      Laurie

    16. Anne Marte: Takk for denne vakre kommentaren Anne Marte <3 Håper alt er bra med deg også søta 🙂

      Jeg er helt enig i det du sier. F.eks så har kanskje 1-3 av venninnene mine reagert på dette innlegget, eller kommet bort og gitt meg en klem. Og kun èn person i venneflokken min har spurt meg hvordan jeg har det.. Føler liksom dere bloggleserne mine er vennene mine om du skjønner? Fordi de vennene jeg trodde jeg hadde ikke bryr seg i en så vanskelig og tøff tid som denne.. Er som sagt totalt enig med deg, og for å være ærlig så er jeg skuffet fordi at de menneskene du trodde stod deg nærme bare ikke ''er'' der når du trenger de som mest. Det samme går for politiet som kun har presset meg, gjort meg reddere og f.eks ikke hjulpet meg noe som helst da jeg anmeldte disse to mennene i teksten......

      - Stor bamseklem fra meg <333 Kommenter gjerne flere ganger Anne Marte 🙂

      Laurie <3

    17. Jeg får vondt inni meg og tårer i øynene av dette innlegget. Dette fortjente du virkelig ikke, ingen fortjener noe slikt! Jeg beundrer deg for å være så sterk som du er. Det er helt fantastisk 🙂 Kan jeg si at jeg blir stolt over deg av å lese dette? Det er jeg i hvert fall. Du virker som en utrolig søt og god jente. Jeg ønsker deg alt godt fremover <3 Klem

    18. Hadde faktisk aldri gjettet på at du hadde hatt det sånn på det bildet, når jeg først så det trodde jeg det var NÅ, men leste jo at det var på den tiden.. så det er jo sykt hvor mye et smil kan skjule, for tro meg det vet jeg. Fikk vondt av å lese historien, samtidig som at du er utrolig inspirerende! Du er sterk, knalltøff og virker som en helt fantastisk jente! Så stå på, masse gode tanker sendes til deg <3

    19. Jeg må bare si at du er ei utrolig sterk og vakker jente!!! Jeg beundrer deg for styrken du har, at du klarer å stå frem med dette og ikke minst etter alt det vonde du har opplevd! Det er i slike tilfeller at “what doesn’t kill you makes you stronger” virkelig gir mening på en måte, hvis du skjønner hva jeg mener. Stå på videre! Ønsker deg alt godt <3

    20. Åh, du er så utrolig sterk! All ære til deg som har klart deg gjennom det der. Det må være helt forferdelig! Håper virkelig det aldri vil skje deg noe sånt igjen. Til spørsmålet ditt – nei, men man vet aldri. Dessverre bygger alt for mange personer opp en stor og høy mur rundt seg. Alt for mange sliter i dag! Vi synes også det er viktig at slike temaer som det her ikke skal være tabulagt, men heller være noe vi står opp for og kjemper imot. Vi krysser fingrene for at alle i slike situasjoner vil få det bedre! Klem fra oss! ♥

    21. Er det virkelig mulig?
      For en styrke du har som har levd igjennom dette! Aner du virkelig hvor sterk du er? I livet kommer du til å stå i all motgang du møter, for historien din er sterke saker!….Jeg skulle ønske jeg hadde kjent deg i den vonde perioden, slike onde menn blir kun tatt setter man opp feller…At slike blir frikjent viser bare systemet vi har i dette landet for kriminelle…..Du er ei flott og sterk jente, og så godt du fant styrken til å tilslutt få hjelp! Jeg tenker på min trygge oppvekst, selv om jeg har følt på mobbing. Noen av oss får det tøffe i livet senere og blir herdet. Ingen fortjener å oppleve å ha det vondt, og absolutt ikke et barn…Vakre, sterke du: sender deg en stor klem!…..

    22. For en sterk og tragisk historie, jeg fikk tårer i øynene når jeg leste det! Jeg beundrer deg for å være så sterk, det er ikke mange som klarer det her i verden! Stå på!<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg