Slik fikk jeg tilbake treningsmotivasjonen

Hvor mange ganger tidligere har jeg ikke sagt til meg selv ” Nå skal jeg starte å trene kondisjon og styrke opptil flere ganger i uken”? Flere som kjenner seg igjen vil jeg tro?

Skriver derfor det her på bloggen fordi det skaper et press på meg, og motiverer meg selv til å nå målene minel! Om jeg klarer det så klarer DU også det! 

Jeg har blitt skuffet flere ganger fordi jeg ikke klarer å nå mål jeg har satt meg. . Grunnen til det har vært fordi jeg alltid setter meg for høye mål. Type at jeg skal løpe 8km sammenhengende om tre uker fra i dag. Første uken starter jeg med å trene to ganger om dagen, og fortsetter slik i 3-5 dager også går jeg lei, blir demotivert og lei meg. 

Den raske løsningen er enten å løpe på tredemølla i 1time hver dag eller sulte seg. De som vil gå opp spiser heller masse mcdonalds crap isteden derimot. Den harde sannheten er at du ikke kommer til å klare å opprettholde noe sånt, tro meg. Been there done that, og det er ikke verdt det. Ikke litt engang.

Spørsmålene du burde stille deg selv er:

1. Gikk du opp/ned til det du veier nå på kun 7 dager? Antar svaret ditt er nei på det spørsmålet.

2. Derfor kan du heller ikke gå opp/ned til din målvekt på en uke.

3. Dessuten er det kjempe skadelig for kroppen din og alt annet enn sunt.

Jeg vil påstå at videoen under er den beste motivasjonsvideoen jeg noengang har sett. Se den om du mangler treningsinspirasjon:

De områdene jeg skal fokusere på fram til ny året er bein og mage. Og kanskje litt rumpe pågrunn av at det er min favoritt kroppsdel å trene. Målet mitt er altså ikke å gå ned mange kilo men noen få kilo også stramme opp innside av lårene og samt definert mage.

Motivasjonen min denne gangen er helt annerledes enn den har vært. Jeg starter fast på treningssenter for min egen skyld. Ikke fordi andre kanskje er tynnere enn meg eller fordi jeg vil oppnå thighgap eller sixpack. Ikke at det er noe som helst galt i å ønske seg det altså! 

Så hvordan fikk jeg motivasjon til å starte å trene igjen? Alle jenter liker å føle seg bra og ha det godt med seg selv. Se bra ut som mulig sant?Jeg gjør det ikke for andre denne gangen men for meg selv. I en alder av 18 har jeg endelig skjjønt at det ikke handler om å få den ” perfekte kroppen” men om å spise sunt og trene frem mot å bli den beste utgaven av meg selv. Det var jammen påtide at jeg forstod også. Bloggen kommer fortsatt til å handle om det samme. Kommer bare av og til til å oppdatere dere på fremgangen min, før/etter bilder og dele treningserfaringer med dere osv. Tok bildene under istad da jeg skulle trene styrke btw.

Det er ikke til å legge skjul på at jeg har lagt på meg noen kilo siden 10.ende klasse. Lar være å skrive her hva jeg veide men jeg har ihvertall lagt på meg rundt 15kg. For å være ærlig så har jeg lenge vært frustrert over hvorfor jeg aldri slutter å legge på meg. I det siste har det på en måte gått opp et lys for meg. Det meste i kroppen min er kun muskler. Eller det er ihvertfall det jeg liker å si til meg selv hehe. Gikk fra å trene dans 3 timer i uken til å trene over 26timer i uken rett etter ungdomskolen , og da sier det seg selv at man da legger på seg. 

Som sagt. Hvis du vil noe sterkt NOK så gjør du absolutt alt i verden for å klare det. Hva som helst. Jeg har selv ofte vært oppe om nettene for å trene, fordi jeg frykter at om jeg går til sengs så vil jeg ikke nå målet mitt. Men da går man kanskje litt langt syns jeg. Skal prøve å ikke bli sånn denne gangen. Gleder meg uansett allerede til å dra på treningssenteret imorgen. Er det flere som er med meg på å trene og spise sunt?

Om det er noen av dereleserne mine som bor i Ålesund og trenger en treningspartner, skrik ut! Det værste jeg vet om er nemlig å trene alene haha 🙂 

Del gjerne innlegget videre!

11 kommentarer

Siste innlegg