”JEG HATER VALENTINE’S DAY, DETTE ER HVORFOR”

Om du trodde dette var enda et innlegg om hvor fantastisk Valentines day er så må jeg nok skuffe deg å si du tar feil. Årets nest mest meningsløse dag er her.. Uff, hvor skal jeg i det starte?

Valentines day – really?! Nok et dårlig forsøk på å kopiere USA, Norge – just sayin.. Likedan reaksjon går til Hor(e)ween som jeg vil gå som langt som å si er den mest borkasta dagen i året. For hver Horeween er det nemlig tillatt at alle jenter kler seg billig/trashy uten å bli kalt hore. Selv har jeg ikke testet ut denne trenden siden jeg ikke feirer den høytiden men ja, det er vel de som gjør det også.

Flertallet av de som er i et forhold bruker alle sosialemedier til å ”dokumentere”/hva de har fått av kjæresten på Valentines day. Nærmest bombardere. Kanskje de gjør det for å fremstå ”bedre” enn alle de som er single – eller? Personlig kunne jeg fint levd uten å få trykt opp i trynet at kjæresten din gav deg en blomster oppsatts til rett under 200 lappen og en I love you sjokolade som de selger på hver blomsterbutikk ved hvert gatehjørne. Kooom an, gi deg. Er det så viktig å legge ut et bilde av hva du fikk i valentines day gave og skryte som aldri noensinne? Det jeg prøve rå si er at bi mennesker ikke lever ut de fine øyeblikkene før det er frem med Iphonen for å knipse bilder, sånn at vi kan poste det på sosialemedier. Dette gjelder inkludert meg selv, noe jeg synes er kjempe trist egentlig 🙁

For å være helt ærlig så blir jeg kvalm helt nedi magen bare ved tanken på at vi faktisk feirer Valentines day, haha. Hva blir det neste? At vi feirer thanksgivings en gang i året? Er det virkelig ikke nok at vi feirer 17.mai, jul, bursdag, nyttårsaften, valentines, pinse, påske og hor(e)ween? Dessuten, hvor mange gutter tror du ikke det er som tenker ”Uff, må vel kjøpe noen blomster til dama i dag ja, det er den dere dagen.. Hva heter den igjen?” eller som føler presset på at de må toppe fjorårets feiring eller gave til kjæresten? Dette er faktisk slik det er for en del gutter, dette vet jeg fordi jeg har en del kompiser som føler fortvilelsen komme hvert år når det nærmer seg Valentines..

Det er ingen vits å kommentere at jeg er sjalu eller bitter i kommentarfeltet for om det er en person som har hatt kjæreste etter kjæreste non stop de siste årene så er det hun som sitter her. Har feiret denne dagen èn gang, noe som var en gang for mye for meg. En slik dag er bortkasta penger, for hva med de 364 andre dagene i året? Kan noen forklare meg hva som gjør denne ene datoen spesiell? Skjønner at det er fint å vise at man er ekstra glad i typen/dama en gang i blant men vi trenger da ikke en jævla dag for det. Eller å spamme ned internettet pågrunn av det. Butikkene vil bare tjene inn litt ekstra cash uansett, så i et desperat forsøk på det finner de opp slike dager som denne. Pretty smart egentlig, men trenger vi nordmenn EGENTLIG èn ekstra dag i året hvor alle kjærstepar kan få vise verden hvor mye de elsker hverandre? Hva synes dere?

*DEL* GJERNE DETTE INNLEGGET VIDERE! 🙂

Haha, sykt bra bilde. Er helt sant det som står, må si jeg kjenner meg igjen fra det ene året i 6.klasse tror jeg det var, hvor jeg gråt hele dagen fordi jeg ikke hadde en ”date” å feire Valentine’s day med hehe. Minner.. 


31 kommentarer
    1. Synes det var trist å høre at du føler det sånn. Spesielt når jeg har lagt ut bilder selv på bloggen av hva jeg har fått og gitt. Men jeg har et helt annet synspunkt på dagen. Forstår at mange synes det er en tragisk dag, men for meg er den fantastisk. Jeg har en samboer jeg elsker og synes at dette er en dag man kan vise litt ekstra hvor mye man betyr for hverandre. Håper du får en fin kveld 🙂

    2. Liker egentlig Valentine’s Day jeg. Er en koselig dag hvor man kan vise folk at man er glad i dem (uavhengig av kjæreste eller ikke). Men er jo bra folk har forskjellige meninger da, hadde vært kjedelig om alle hadde vært like.

    3. Jeg er så uenig som det går an å få blitt! Det er jo opp til deg om du vil se de bildene, sånn egentlig, mener nå jeg. De 364 andre dagene i året kan også brukes til å gjøre romantiske ting, men dette blir ofte glemt i hverdagens kjas og mas. Dermed er dette en fin dag til å roe ting litt ned, og si til hverandre at man er glad i hverandre/elsker hverandre. Det trenger ikke nødvendigvis være til en kjæreste! Men til familie og venner også, for den saks skyld. Syns det er trist du føler det sånn, siden det egentlig er en dag hvor man skal være glad og vise at man setter pris på de man er glad i. Men jeg er helt sikker på at du endrer deg når du får deg en kjæreste som er romantisk, og som setter pris på denne dagen 🙂

    4. Omg haha virkelig? Du sier det samme som x antall andre uten kjæreste har sagt, ikke for å være frekk liksom. Men om vi legger ut bilde av hva vi har fått så er det for å vise frem kjæresten, fordi vi er stolte av h*n. Fordi det er en person vi elsker og herregud det er en dag i året. Hvorfor bare ikke holde deg unna facebook og instagram om du ikke vil se noe som gjør andre glade? Vi som faktisk har kjæreste gleder oss(vanelighvis) til valentinsdagen, det er en dag i året hvor du kan vise hvor mye du elsker en person uten at noen andre skal kritisere. Big deal om den orginalt er fra usa? Hvis man vil feire valentins så må man vell få feire den da? Forventa mer av deg Laurie.

    5. HAHAHA! Spot on! 😀
      Ser mange valentines fans forsvare dagen sin ja. Men trenger man virkelig en “helligdag” for å sette pris på kjæresten sin? Kan man ikke gjøre dette hvem som helst dag ellers? Herregud for en tragisk dag xD

    6. maritaextensions: Tusen takk Marita, bra det er noen som er enige med meg ihvertfall. Regnet med å bli halshugget etter at jeg skrev dette innlegget men heldigvis så er det ingen som virkelig har gått berserk på meg ENDA haha 😀

      Helt sant det du sier, vi trenger ikke en ”helligdag” hvor alle kjærestepar kan få muligheten til å pleie kjærligheten. Det at kjærligheten blir lett glemt bort ellers i hverdagen er det dummeste jeg noengang har hørt hahaha. Da kan man faktisk fint lavere å få feire 14.februar også, om man kun skal sette pris på den man elsker på valentines dag, skryte av dem og poste bilder av det overalt – om man de 364 andre dagene bare ignorerer hun/han.. Man sparer både hundrevis av kroner og krefter på å ikke feire denne dagen, men de fleste er vel helt mainstream så de tørr sikkert ikke å gjøre noe annet enn det mesteparten ”flertallet” gjør. Kall meg gjerne sjalu men det er ikke ofte jeg skriver innlegg som dette – følte bare for å ikke være en ”people pleaser” noe jeg ellers er på bloggen 🙂

      – Takk for kommentaren din snille deg – ønsker deg en fin lørdagskveld videre søta <3 Klem :-*

    7. LifebyCamilla: Skjønner totalt hva du mener Camilla! Tusen takk for en veldig konstruktiv men ærlig kommentar. Jeg ELSKER når folk tørr å si meningen sin høyt selv om de er uenig med en annen person. Det er bra alle mennesker er forskjellige og jeg setter som sagt pris på at du kommenterte på innlegget mitt. 🙂

      Ønsker deg en fin kveld videre 🙂 Hilsen L <3

    8. The Hsk: Helt sant det du sier hehe 🙂 Er bra alle mennesker er forskjellige.

      Vet ikke om du fikk med deg at du ble ukens instagram på bloggen min for noen dager siden? Hvis ikke må du sjekke det ut :-*

    9. miinemor: Godt å høre at alle mener forskjellig om alt mulig, også om denne dagen som vi så fint kaller for valentines dag, takk for kommentaren du <3

    10. Malene: Om det ikke er for å være frekk hvorfor tar du deg da tid til å skrive en super lang kommentar på bloggen din? Og hva er det du er om du ikke er frekk? Høflig kanskje? Snill? Hjelpsom? Neppe. Skjønner ikke hva det er du forventer av meg, beklager men jeg må faktisk få lov til å ytre MIN mening på MIN egen blogg 🙂

      Synes det blir litt for dumt å si at du ”forventer” mer av meg. Kommentaren din er totalt usaklig – ser ingen gode argumenter noen steder og om du virkelig har lest innlegget mitt så har jeg faktisk argumentert HVORFOR jeg mener det ene og det andre. Les før du kommenterer neste gang – og du kan forresten da ikke være seriøs når du sier at om man ikke liker valentines dag så skal man holde seg fra facebook i 24 timer hver 14.februar?! Hvert år? Må faktisk legge meg ned å le om du er forreal angående akkurat den setningen der. Anyways, så setter jeg pris på at de som leser bloggen min kommenterer den, konstruktivt eller ei 🙂

      Hilsen Laurie

    11. Therese: Regner med du kanskje ikke las hele innlegget for jeg skrev faktisk om hvor guttegal jeg var en gang i tiden haha? Byttet kjærester oftere enn jeg byttet sokker (just kidding). Det jeg prøver å si er at jeg har vært i mange seriøse forhold i opptil over et år med flere av de, og valentines day passerte forbi som ingenting de gangene også 😀 Så dette innlegget har ingenting med at om jeg er singel eller ikke å gjøre. Og hvem vet, er jeg EGENTLIG singel? Er ikke alt jeg deler på bloggen av privatlivet mitt selv om jeg er dønn ærlig og ikke legger skjul på hva jeg mener. Man vet nemlig aldri hva som skjer bak kulissene.. 🙂

      Takk for kommentaren din Therese , ha en fin kveld <3

      Laurie

    12. Altså, hvis du ikke har en kjæreste som elsker deg på valentine.. Så kan du trøste deg med at det har du ikke de andre dagene i året heller så det er ikke så forskjellig… Det er folk som ikke har foreldre på far og morsdagen også, og de er det synd i.

    13. Emma: Skjønner hva du mener, og om du leser noen innlegg lengre ned på bloggen min så skrev jeg faktisk et innlegg om morsdag. Jeg har ikke møtt familien min på 11år, har bodd i Norge alene siden jeg var 7år gammel – og jeg har i tillegg aldri møtt faren min. Så jeg kan veldig godt forstå hvordan det er for de som er adoptert, ikke bor med foreldrene sine eller har mistet en forelder. Så når man ser på det store og det hele betyr ikke valentines dag så mye mere. Er som du sier de som ikke har noen å feire mor og farsdag med av ulike grunner man må ha litt i tankene for tro meg, de har det veldig tungt når det nærmer seg disse datoene. Skriver det som om at det ikke gjelder meg selv hehe. Det gjør såklart det men jeg håper du skjønner hva jeg vil frem til. – Takk for kommentaren din Emma 🙂

      Klem Laurie <3

    14. Er egentlig uenig i det du sier, men det er greit at du har dine egne meninger 🙂 Jeg syns hvertfall valentines day er kjempe koselig, jeg har heller ingenting imot å se bilder som andre legger ut for å vise at de setter pris på det de har fått fra kjærestene sine 🙂 Jeg er selv singel i år, men jeg hadde en date forde og jeg ga også valentines gaver til venninnene mine, så jeg syns det er en veldig koselig dag da 😀

    15. Jeg skjønner hva du sier, og jeg er enig i mye av det, men også litt uenig. Jeg synes at Valentine’s er en utrolig fin dag, i den form at det er en dag all kjærlighet skal bli satt ekstra mye pris på. Selvfølgelig skal man elske hverandre hver dag, men det er fint med en ekstra oppmerksomhet, akkurat som med morsdag og farsdag. Selvfølgelig skal man være takknemmelig ovenfor foreldrene sine hver dag, men det er fint med en dag spesielt for dem. Jeg synes det blir feil å si at alle deler bilder av gaver og blomster og gudene vet hva for å føle seg bedre enn andre. Mange deler jo selvfølgeig bilder og sånt, men de må jo få lov til å være glade og takknemmelige for det de har fått.Det blir feil at andre skal være bitre for det (sier på ingen som helst måte at du er det, mener det helt generelt)
      På en annen side er jeg fullstendig enig i at det tar litt av. Jeg synes ikke det bør være en konkurranse og hele “høytiden” har blitt alt for kommersiell. Man må slutte å sammenlikne seg selv mot andre og hva de fikk året før og bare være takknemmelige.

    16. Jeg liker valentines dagen jeg <3 Haha. Syntes jo man skal vise hvor mye man er glad i hverandre alle andre dager også. Men det er lissom en dag til det om du skjønner ? haha 🙂 syntes det er en så koselig dag. Ha en fin dag videre!

    17. Så du hadde svart meg og tenkte bare: Nå er hun sikkert sur! 😮 Haha! Men det var du ikke 🙂 veldig lettet! Ja, syns det er viktig å si sin mening selv om man er uenig med noen, men syns også det er VELDIG viktig å ikke “hakke” på den andre personen, men være konstruktiv 🙂 liker bloggen din veldig godt fordi du ikke er som alle andre! 😀

    18. Jeg må helt ærlig innrømme at det kommer an på om jeg har noen å være sammen med. I fjor hadde jeg en utrolig fin valentinsdag, det samme de to årene før. Mens i år ble planene mine avlyst i siste liten, og selv om det var jeg som avlyste svei den veldig. Hadde en veldig fin dag likevel, da.
      Hadde blitt glad for kommentar tilbake<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg