Svar på spørsmålsrunde: Trening

Nå er det tid for å svare på spørsmålsrunden angående treningen og kostholdet mitt. Om det er noe mer dere lurer på, kommenter gjerne i kommentarfeltet så svarer jeg dere så i et eget innlegg i morgen eller på onsdag.

___________________________________________________________________________________________________________________________

Bruker du å handle på Iherb?

Nei, men jeg tenker å starte å kjøpe et par produkter fra nettsiden demmes i tiden som kommer. Så da blir det helt sikkert noen innlegg om innkjøpene mine derifra, stay tuned!

Hvordan trener du rumpa di? Den er såå digg!

Takk søte deg!! Jeg kan skrive et eget innlegg om dette eller lage video om dere heller vil det? Det blir kanskje er enklere å vise alle øvelsene på best mulig måte igjennom en video men vi får se. Vil dere at jeg skal gjøre det eller? Leat’s be real.. Jeg har faktisk ikke fokusert på å gjøre rumpeøvelser siden ifjor sommer noe som ikke er bra i det heletatt.. Skammer meg nesten litt ettersom rumpa mi ikke er der lengre hehe. Det er ingen andre enn min egen skyld så får vel bare skjerpe meg og starte å gjøre noen squats baby. For en stor, veltrent og rund rumpe er det fineste på en jente etter min mening og jeg er seriøst obsessed av å ha ”bra” rumpe. 

Kan du lage en video der du viser sunne retter man kan lage og treningsrutine for å komme i form?

Har tenkt litt på akkurat dette siden noen venner av meg har spurt om det samme, så en slik video kan jeg helt sikkert få ordnet! Videoen blir spillt inn iløpet av de neste dagene og så fort den er ferdig redigert kommer den ut på bloggen. Videoen blir en ”lunch edition” video! Jeg ser allerede frem til å lage den, håper dere blir glade nå! 

Vekten din og høyden din? 

Jeg er ca.1.68-1.70cm og jeg vil helst ikke oppgi vekten min på bloggen siden den ikke er relevant for dere å vite 🙂

Husker hvor klikkings folk gikk da jeg la ut dette bildet på gamle bloggen min hehe! 

Hva spiser du på en normal dag? 

Jeg kan heller lage et utfyllende innlegg med tekst og bilder angående dette siden det er mange som har spurt om matplanen min og hva jeg spiser i hverdagen. Spiser ganske variert, det går mye i smoothier, ris, salat, kylling osv.

Hvordan kan man raskt miste fett men samtidig beholde muskelmasse?

Gerilja intervaller is the shit! Du spurter i 20 sek på mølla, deretter hopper du av i 10 sek. Gjenta 1×10 ganger. Ellers skader det ikke å gjøre litt styrke på siden sånn at du blir seende thigh og stram ut av: 1. Cardio kombinert med styrke og 2. Et variert og sunt kosthold. 

Hva pleier du som oftest å trene når du trener (utenom cheer)?

Når jeg er på treningssenteret trener jeg mest gerilja intervaller og samt en del kondisjon + litt styrke. Ellers trener jeg jo turn, cheerdance og cheerleading i tilsammen 9t og 45min i uken noe som er kjempe god trening det òg.

Tok det lang tid før du fikk resultater?

Resultatene kom overraske fort egentlig. Jeg ble faktisk litt overrasket ettersom jeg gikk ned 2,6kg de to første ukene bare. Men hvor fort man går ned i fettprossent er helt forskjellig fra person til person. Det samme er om man gjør styrke også. Alle mennesker er såklart forskjellige men for meg var det nærmest lett som en lek å gå ned i vekt, noe jeg aldri hadde trodd det skulle bli.

Hva er du mest / minst fornøyd med ved deg selv? 

Liker ikke å svare på sånne spørsmål siden jeg synes alle burde være stolt over kroppen sin, men jeg må vel bare svare siden dere spør. Øhh, det jeg er minst fornøyd med er lårene og rumpa mi. Det jeg er mest fornøyd med er kanskje kinnbeina mine eller at jeg får raskt muskler om jeg trener styrke 1-2 ganger i uken fast.

Tips for å unngå søtsug?

1. Puss tennene. Når du har gjort det så har du ikke ikke lengre lyst på noe som helst usunt siden alt smaker ekkelt etter du akkurat har pusset tennene. Om dette ikke hjelper, pust inn og tenk at søtsuget er ovr om maks 3-4 minutt, og da har du ikke lyst på søtsaker, brus eller junkfood mer. Det bruker jeg å gjøre og det funker nesten hver gang.

2. Ha noe søtt tilgjengelig som en klubbe eller noen drops. Det er mye bedre å slikke på en kjærlighet på pinne enn å ta beina fatt, gå ned på butikken og hamstre hele godteriavdelingen på nærmeste matbutikk. Er du ikke enig hiiihi?

3. Finn på noe der og da når søtsuget er som værst. Ikke bare sitt i sofaen og tenk ” Åh, gå bort herregud. Jeg gir ikke meg denne gangen. JEG VIL IKKE HA SUKKER eller junk nå.” haha, det funker skjeldent og du ender bare opp med å spise hele kjøleskapet eller gå ned på butikken og kjøpe en stor smågodtpose. Og da er du like langt igjen 🙂 Jeg er nemlig blitt ekspert på mine svake punkter, spesielt om jeg er på butikken og er sulten samtidig. Gud ass! 

Hvordan finner du motivasjon til å trene?

Jeg finner inspirasjon på weheartit, ved å se på treningsvideoer på youtube og ved å tenke at jeg vet jeg kan gjøre så mye bedre enn det jeg gjør akkurat nå. Jeg vil og jeg SKAL klare å nå målene. Ta en liten peptalk med deg selv om hva du vil oppnå med treningen din, om det kun er å drikke mer vann i hverdagen, trene på morgenen før skolen eller å løpe en mil. – Om du har den tankegangen om du kan klare alt du vil her i verden så får du automatisk treningsmotivasjon, tro meg! 

 ______________________________________________________________________________________________________________________

Hva synes dere om svarene? Noe mer dere lurer på?

16 kommentarer

Siste innlegg