500 LIKES = Jeg donerer bort blogglønnen min

500 LIKES PÅ DETTE INNLEGGET = JEG GIR BORT HELE BLOGGLØNNEN MIN

Den siste tiden har jeg tenkt på at jeg vil gjøre noe for et veldedlig formål. Nå er beslutningen tatt. Hele min blogglønn for bloggmåned juni skal doneres bort til et godt formål. Så nå jeg trenger hjelp fra dere hvis jeg skal gjøre dette.

Vi kan si det sånn at om jeg får 500 LIKES eller DELINGER på dette innlegget så gir jeg bort alt jeg tjener i juni.

Bilder av beløpet jeg har tjent innen 30.juni kommer ut på bloggen.

Er det noe jeg får høre og lese hver dag så er det at ”vi” bloggere virker som noen hjernedøde barbiedukker hele gjengen.

Noen personer mener tydligvis at vi fremstår som: 1. blåst i hodet, 2. dårlige forbilder og 3. alt annet enn til å stole på. Dette er helt feil. . Personlig synes jeg det er synd at det er den oppfattningen folk har.

For det man leser på en blogg er langt ifra ”virkeligheten”/sannheten. Man trenger ikke å være den skarpeste kniven i skuffen for å skjønne at bloggere kun blogger om det som er bra i livet deres. Iallefall mesteparten av tiden. Og vi kan jo se på hvilke bloggere som blir mest lest. Høres restylane, vippeextensions, duckface, tatoveringer, smilelab, silikon og botox kjent ut? Oh yes! Dette er for det meste det som blir skrevet mer enn nødvendig om på de største bloggene. Og vi leser det jo, og finner det interessant. Men så spør folk seg selv om hvordan i alle dager disse unge toppbloggerne kan ta seg råd til plastiske operasjoner/ekslusive ferier når det er VI som gir de de høye lesertallene dag inn og dag ut (?) . . Det blir litt for dumt spør du meg.

For hva er det som egentlig betyr noe her i livet? Er ikke det at man er frisk og rask, den fine familien din, alle vennene dine og at du bor i freakin NORGE? Dyre merkeklær og annet materalistiske ting betyr ingenting i den store sammenhengen . . 🙂 Det er kanskje fint og ha men that’s it. La oss si det slik: Hva vil du bli husket for om du døde i morgen? All den materalistiske lykken som du skrøt av eller kjærligheten du hadde for dine nærmeste . .?

Blogger eller ikke – ALLE kan gjøre en forskjell. En ting er sikkert og visst: Det hjelper ikke å sitte på ræva og vente på at noen andre skal gjøre noe. Det er du som må gjøre noe. Man må selv ofte være forandringen man vil se i verden. Slik er det bare.

Omtrent daglig leser jeg kommentarer på blogger hvor folk gang på gang sier at ”vi” bloggere kun blogger for pengene sin skyld.

Så ved å gjøre noe sånt som dette nå som jeg tjener litt på å blogge vil nok sjokkere folk. Men vet dere hva? Det er dette som er meg. Jeg lever for å gi andre komplimenter, gaver og gjøre de glad. Jeg kan med hånden på hjertet si at den beste følelsen som finnes er å glede andre mennesker.

___________________________________________________________________________________________________

Det vil påstå og si det finnes nok av fordommer om hjernedøde bloggere. JEG er ingen av dem for å si det sånn. Tvert imot. Jeg håper jeg dere likte innlegget og det hadde vært gøy om dere ”LIKTE” det slik vi får gjort noe bra for andre ilag. Og – kanskje jeg drar den helt ut og hopper i sjøen for å kick -starte juni, haha. Hvem vet? Om det skjer så skal dere få se ”bevis”, så bare slapp av søttiser. (Hvilket formål pengene vil gå til kommer jeg tilbake til om litt)

EDIT: Såklart hadde jeg gitt bort pengene om jeg fikk 30, 400 eller 250 likes! Det er ikke likes det handler om, men å få frem et budskap . . Engasjere andre rundt meg. So stop the hating 🙂

HVA SYNES DERE, OG HVA ER INNTRYKKET DERES AV BLOGGERE FLEST?

Hjelp meg å ”lik”/del dette innlegget sånn at flere får lest det! 🙂

25 kommentarer
    1. Det er snilt gjort, men hvorfor trenger du “likes” for å donere pengene? Er det ikke bare enklere å ta avgjørelsen selv enn å la andre mennesker ta denne avgjørelsen for deg? Hva skjer hvis du ikke får 500 “likes”? Beholder du pengene selv? Det er jo utrolig bra at du vil donere pengene, men å gjøre dette ut ifra antall “likes” er litt synd.

    2. Hvor mye er den på da!? Det er tydeligvis at du gjør dette for å komme litt lengre eller det hele tatt opp på topplisten, tenk at du bruker veldedighet som en greie for å komme deg oppover. Så utrolig trist, hvis du virkelig brydde deg hadde du bare donert det uten og måtte få 500 likes for det? Alt for likes ikke sant? Hva skjer, hvis du bare ender opp med 100 eller 499 likes, skal du fortsatt donere pengene?

    3. Hvorfor trenge du LIKES for å donere pengene dine, føler du bryr det mest inn LIKES og vær på topplisten enn gir bort pengene dine …. Der er du som bestemme

    4. Det er så sant det du skriver!! Hvem ligger på topplisten over flest leste bloggere, jo de som blogger om hvor perfekte liv de har, hvor pene de er… bla bla bla.. tjener tusenvis på å skrive om det. Mens det finnes andre blogger, som deg og meg som heller burde vært på toppen! Jeg blogger om depresjon, angst, hvordan det er å slite psykisk! Så støtter deg helt opp, og har likt innlegget 🙂

    5. minlangehistorie: Tusen takk for det snille snille deg 🙂

      Det er bra det ikke er alle som ser på meg som et ”monster” etter dette innlegget – men som har skjønt budskapet. Folk tror det handler om LIKES for at skal donere bort pengene, det er jo bare mer på gøy og for å engasjere flere til å lese innlegget mitt . . Men tha’ts it.

      Jeg er helt enig med deg – begynner å bli lei av de typiske rosabloggerne som ligger på toppen og som ikke blogger en gang. Dette gjelder såklart et fåtall, men du forstår meg sant? Føler vi trenger noen som ikke skriver om hva de skal fikse på på kroppen sin neste gang de er på klinikken, eller som skriver om extensions, botox, klær fra nelly osv osv.

      Jeg skal stikke innom bloggen din å lese jeg søta 🙂 Og du skal vite jeg satt enormt pris på denne kommentaren! Etter å ha lest resten av kommentarfeltet og ting på facebook så ble jeg nesten deprimert haha. Folk er så slemme noen ganger. Men sånn er det vel bare.

      Om du vil så er det bare å bla nedover bloggen min å lese om mine vanskeligste stunder og hvordan jeg takler hverdagen i ettertid :))

      Klem

      Laurie <3

    6. Til folk som skrive at ho bere gjer ditta for likes… He dokke tenkt over at jo fleire likes som ho fe innpå bloggen sin, jo meir folk fe ho inn, og da eventuelt tena meir som ho da kan gi vekk? (e de ej trur da vertfal, no skal ikkje ej sei noke sikkert sida ej ikkje he særlig peiling)
      MEN UANSETT.. Bruk de dokke he fått utdelt før dokke slenge på me stygge og rett å slet idiotiske kommentara! Ej synst ditta va fint gjort av ne, og om dokke ikkje he noke anna en dritt og komme med so kan dokke like so greit holde tåta.

    7. Håper du gir det til noe som har med dyr å gjøre, feks dyrebeskyttelsen. dyrene fortjener det aller beste.

    8. “Man trenger ikke å være den smarteste kniven i skuffen for å skjønne at bloggere kun blogger om det som er bra i livet deres.”
      Det heter “skarpeste kniven i skuffen”
      “Tha’ts”
      That’s*
      Som blogger bør man ha gramatikken, og ordtakene på plass.

    9. Ser utrolig mange her som ikke tenker før de skriver! “Du gjør meg kvalm” vel jeg blir kvalm av slike innlegg. Går ann og tenkte litt lengre en sin egen nese tipp før man poster, tenkt på at det faktisk finnes en person i andre enden bak skjermen.
      Syns og det var litt rart og si at man donerer om man får 500likes, men sånn som noen kommenterer er det fordi hun vil flest mulig ska se innlegget.
      Hvis du ikke liker det så skjønner jeg ikke hvorfor du gidder å bruke tid på å skrive en kommentar.
      Liker du det ikke så finnes det et veldig fint lite kryss oppe på fanen, trykker du der forsvinner hele blogg innlegget! Er ikke det fantastisk! 😀 Bruk det lille krysset neste gang du føler for å kommentere noe upassende 🙂
      Takk.

    10. Det er så bra gjort av deg. Orket ikke lese hele innlegget, men det eneste jeg tenke var; hvorfor må du få likes for å være snill? Kan du ikke gi penger uansett? Trenger jo ikke være hele månedeslønnen såklart. Men om man setter av kanskje 200-500 kroner hver måned, blir det en del til slutt:)

    11. SÅ koselig at du vil gjøre dette. Håper du tjener mye da 🙂
      Er jo ett litt provoserende innlegg så håper dette fungerer fett <3
      Masse lykke til

    12. Guuuhrl, gi F i dei taperene så må finna noe negativt med alt…. Du konne skreve ein artikkel om koffer løvetannen e gul å de ville klikka vinkel på deg å slengt drittkomentarer. Syns det e super knall at du gjør detta!

    13. heihei: Åh – dette var nesten som om at jeg skulle sagt det selv haha! Tusen takk for det søta <33 Folk vil alle finne noe å hakke på ved deg og da er det ikke vits å bruke energi på alle de som prater dritt, sånn i det heletatt.

      Takk for kommentaren! :))

      KLEM <3

      -L-

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg