”Jenter ber om å bli voldtatt? Mitt svar til..”

Warning.. Sterkt innlegg!


 

Kjære deg som la igjen denne kommentaren. Og du som mener at når vi jenter velger å kle oss utfordrende tilsier det samme som å si ”Kom å knull meg’a”. Ja, du. Og alle dere andre som har den samme tankegangen:

Du vet ikke hva du snakker om kjære deg. Din manglende innsikt i hva det vil si å være et voldtektsoffer lyser igjennom din kommentar.. Aner du hvor sårende det du typer er å lese for en som meg? Det er slike som deg som gjør ”skammen” så mye værre. Hvorfor er det da merkelig at så mange som opplever voldtekt holder munn om det som skjedde dem? Når de blir møtt med ubehagelige spørsmål, som om at det ikke var hardt nok å tørre å snakke høyt om hendelsen in the first place..

Jeg lovte meg selv at etter å ha brettet ut om min fortid for 4 år siden, at jeg ikke skulle snakke om dette igjen på nett. Og det løftet har jeg holdt. Helt til i dag. Om dere lurer på hva jeg snakker om å så kan du lese om min historie HER. Responsen sist var ENOOOOORM og jeg nådde ut til flere 100 000 av mennesker…  Og jeg ble kontaktet av hundrevis av unge jenter som hadde opplevd det som aldri skulle skje. Ehm, og ja dette alene forteller meg at dette er et tema som må uti lyset.. Noe som mange sliter med å sette ord på. Jeg vil få andre til å forstå at dere ikke er alene.

Og, dere som er russ. Jeg skriver om dette bevist akkurat nå. For dere. Plis, les det og jeg håper inderlig at det kan hjelpe noen der ute.

Dette kommer til å komme som et sjokk på mange. Så jeg sier det like så godt bare nå. Da jeg var 7år gammel så ble jeg voldtatt av ”pappa”. Jupp, du leste riktig. Jeg bodde i et hjem med daglig vold etter å ha kommet inn i Norge igjennom menneskemugling. Mitt navn var Yorh G***** . Jeg hadde en annen bursdagsdato og måtte holde hemmelig min ekte identitet for alle rundt oss. Og de jeg kom inn i landet med var 3 totalt fremmede personer. Som dere kan forestille dere så var min hverdag et rent mareritt. Jeg vil ikke gå så mye inn på nøyaktig hva som skjedde. Det kan dere lese i mitt mest personlige innlegg, LINK. Der forklarer jeg om den traumatiske barndommen min. Alle rettsakene, skammen, og hvordan jeg kom meg igjennom det som enslig mindreårig i et land som Norge. Hvor over 90% av voldtektssaker blir henlagt… How patetic..

Når du blir seksuelt misbrukt så føler du deg verdiløs etterpå. Du klandrer deg selv, og tenker febrilsk på hva du kunne ha gjort annerledes. Du føler en utenkelig porsjon skam og at det som skjedde på en eller annen fucka måte var din feil. ”Jeg fikk han til å gjøre det mot meg”. Men det er så langt ifra sannheten som det kan bli. Hører dere, jenter? Etter at du har opplevd det værste marerittet av ditt liv, som er å bli voldtatt så er det ingen vei tilbake. Du mister deg selv totalt. Og jeg kan si med hånda på hjertet kjære anonym. At det er ingen jenter som ønsker å bli voldtatt. Så det at du sier at jeg er oppmerksomhetssyk er latterlig. Eller fordommer heter det vel. Og en stor dose uvitenhet.

For hvordan har det faktumet at jeg ble voldtatt som 7 ÅRING, noe å gjøre med hvordan jeg kler meg i dag. 15år senere? Forklar meg det også kan vi diskutere nårtid jeg mener du ble sluppet i bakken som barn.. For hva tjener jeg på å lyve om noe sånt? Når alle rundt meg vet om rettsakene og hvor innmari vondt jeg har hatt det. Flashbacksene fra hva ”pappa” gjorde mot meg sitter igjen fremdeles. Jeg har den dag i dag mareritt om det ofte og sliter med psyken min.. Jeg har ptsd, angst pga noe som skjedde meg som et lite barn… Heldigvis, så har jeg kommet meg halveis opp av depresjonen og klarer å leve et ”normalt” liv.

Dette innlegget kommer rett fra hjertet, og budskapet i det er min hjertesak. Jeg må bare skrive ifra meg. Uten å se meg tilbake eller bry meg om hvor dømt jeg kommer til å bli. I dag er min tur. Så kjære dere som er russ nå i mai, kjære unge jenter og gutter, og voksne. Jeg ber dere om å ta dere tiden til å lese hele dette innlegget. Og dele det med de dere kjenner. Jeg føler så innmari sterkt for dette temaet. Tårene triller nedover kinnene mine imens jeg har prøvd å formulere meg best mulig. Jeg rister, og det er vel derfor jeg sa jeg ikke ville ”gjenta” min historie igjen. For det skaper flashbacks. Det samme gjør det å være rundt noen av det motsatte kjønn, spesifikke lukter, visse tv-programmer og mye annet.

Men du anonym? Som la igjen fullt navn og e-post faktisk… Hvordan har hvordan klesstil man har noe å gjøre med voldtekt å gjøre? Det er det samme som å si at hvis en jente har på seg en kort kjole på fest så ber hun om å bli gjengvoldtatt? Jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg kler meg utfordrende. Akkurat slik som mange jenter her til lands. Men betyr dette at hvem som helst bare kan forsyne seg slik som de føler for? Ikke faen…  Ingen fortjener å bli behandlet på en slik måte uansett hvor kort kjole de har på seg. Eller hvor sørpefull de virker. Voldtatt er ikke ok, UANSETT hvor mye jenta drakk eller hva hun hadde på seg.. Kan vi snakke om sånne ting som det her? Istedenfor silikon, fotball og annet piss.

Et nei er et nei. Ikke et kanskje. Jeg synes vi heller SKAL be gutta holde kuken i buksa. Enn oss jenter å kle på oss. I’m sorry men jeg kommer ikke å gå i burka fordi at gutter/menn blir kåte når de ser jenter med lite klær. Det burde ikke dere heller. Så kjære russ, nyt russetiden og party crazy, og skap minner for livet. Og dere? Pass godt på hverandre og aldri føl at dere ikke kan kle dere slik som dere ønsker.

Del gjerne innlegget videre slik at noen som har opplevd dette kan lese det, og kanskje ikke føle seg så alene mer.

Hva synes du om dette?

13 kommentarer

Siste innlegg